25 June 2013

Gara-gara bersumpah... Anwar terkena sumpahan?

Akhirnya Anwar Ibrahim bersumpah... tapi bukan sumpah mubahalah menafikan dia terbabit meliwat Saiful Bukhari atau bersetubuh dengan pelacur China tetapi sumpah jawatan sebagai Ahli Dewan Rakyat di Parlimen semalam.

Sumpah Anwar dibuat selepas sebelum ini beliau bermati-mati menyatakan PRU-13 tidak bersih serta adil dan 27 kawasan Parlimen dikatakan berlaku penipuan oleh SPR yang menyaksikan beliau menghasut rakyat menerusi himpunan Blackout 505 di seluruh negara termasuk di Padang Merbok dua hari sebelum itu.

Cara beliau berkempen menghasut dan mengajak rakyat bangkit menjatuhkan kerajaan yang dipilih rakyat pada PRU-13 seolah-olah membayangkan bahawa beliau akan memboikot upacara angkat sumpah berkenaan kerana menolak keputusan pilihan raya umum lalu.

Namun ketika ribuan pengikut dan penyokongnya sanggup bergadai nyawa dan mati syahid ala Husam Musa, alih-alih beliau mengangkat sumpah di Parlimen kelmarin ketika ratusan pejuangnya berbaring di jalanan di luar Parlimen dalam panas terik dan jerebu teruk.

Ekoran tindakan Anwar yang cakap tidak serupa bikin itu, khabarnya ribuan penyokong beliau yang selama ini termakan hasutan mamat yang bercita-cita nak jadi PM itu, membuat pusingan U dan balik menyumpah seranah Anwar. Masakan tidak, sebelum ini beriya-iya menolak keputusan PRU tetapi semalam mengangkat sumpah, sekali gus menandakan beliau mengiktiraf keputusan pilihan raya baru lalu.

"Ini apa hal ini...?? Dia ajak kita semua turun jalanan, berdemo menentang UMNO/BN kerana mencuri kemenangan PR dalam PRU-13, alih-alih dia sendiri pergi ankat sumpah. Memang puki***." Keluh seorang jiran aku di kedai kopi kawasan taman perumahan aku pagi ini.

"Betul tu... Memang haram jadah. Dah la kita sanggup redah panas dan jerebu sebab nak sokong dia, alih-alih dia pulak kencing kita. Anwar satu hal... Babi Tian Chua pun sama. Azmin pun sama gak... Ini siapa tipu siapa ni? SPR tipu kita ke Anwar yang tipu kita ni??? Memang ^%$@#^!&%@?<>

Aku sengeh saja dengan dua jiran aku duk maki hamun Anwar pagi-pagi buta. Memang Anwar layak kena maki pun... Kalau boleh ludah terus kat muka dia.. Jerit seorang lagi jiran yang aku tau penyokong tegar Pas.

Dalam hati aku... nasib baiklah jiran-jiran aku ini golongan marhain dan tak ada daulat. Kalau tidak dah pasti Anwar dah jadi katak kalau tidak babi sekali pun sebab kena sumpah seranah penyokong sendiri...

Hehehe... Anwar... Anwar... Raja Drama betullah kau ni...!!

Share this

0 Comment to "Gara-gara bersumpah... Anwar terkena sumpahan?"

Post a Comment

Sila berhati-hati ketika memberikan komen. Pihak admin tidak bertanggungjawab atas komen-komen yang disiarkan. Admin juga berhak memadam komen-komen yang dianggap keterlaluan.