17 September 2013

Chin Peng tiada kerakyatan Malaysia.. Nah ambik kau!

Chin Peng adalah penjenayah perang, bukan pejuang negara.
Chin Peng bukan warganegara Malaysia dan tidak pernah memohon menjadi warganegara. Oleh itu mayatnya atau abunya tidak layak untuk disemadi atau dibawa pulang ke Malaysia. Titik! Tidak ada persoalan lagi.

Kalau sebelum ini ramai puak-puak prokomunis baik dalam Pas, PKR apatah lagi DAP duk bandingkan dengan Samsiah Fakeh, seorang lagi pemimpin Parti Komunis Malaya (PKM), kawan aku dalam satu jabatan kerajaan yang tahu selok-belok komunis ada jawapannya. Katanya Samsiah dibenar balik ke Malaysia dan dikebumikan di tanah kelahirannya kerana dia mempunyai kerakyatan Tanah Melayu manakala Chin Peng tidak ada kerakyatan Tanah Melayu/Malaya/Malaysia dan tidak pernah memohon kerakyatan.

Bukan soal Cina atau Melayu tetapi
Chin Peng bukan warganegara Malaysia!
Jadi baik Tony Phua, Lim Kit Siang anak beranak atau pun puak-puak Melayu komunis dalam Pas duk persoal kenapa Chin Peng tidak dibenar kembali ke Malaysia bahkan abunya juga tidak boleh dibawa ke Malaysia, inilah salah satu sebab utamanya.

Lain-lain sebab, kerajaan bimbang jika mayat bapak komunis Malaya yang sudah bunuh beratus-ratus askar Melayu ini dibawa pulang, sudah pasti Cina-cina DAP dan Melayu-melayu tolol yang mengangkat komunis sebagai pejuang negara, akan memberikan penghormatan kepada penjenayah perang ini.

Dan jika keadaan itu berlaku tidak mustahil askar-askar Melayu atau anak cucu mereka yang kehilangan ayah dan datuk akibat pembunuhan kejam komunis tidak duduk diam melihat puak-puak komunis berarak di Sitiawan sambil menjulang dan mengangongkan pemimpin komunis ini.

Betul komunis sudah menyerah kalah, komunis sudah meletakkan senjata dan para pemimpin mereka sudah tua, uzur dan ada yang sudah meninggal dunia, tetapi ketahuilah ideologi komunis masih utuh meresap ke dalam pemikiran anak-anak muda hasil gerakan halus sejak sekian lama yang menggunakan parti-parti politik dan pertubuhan NGO.

Buktinya, apabila tiada lagi Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) yang sebelum ini ditakuti mereka, maka mereka ini semakin lantang melaungkan sokongan kepada perjuangan komunis bahkan dengan beraninya mengangkat Chin Peng atau Mat Indera sebagai pejuang negara.

Lalu apa kaitan Chin Peng dengan DAP? Berikut jawapan sahabat aku itu:

Chin Peng @ Ong Boon Hua adalah BAPA SAUDARA kepada Pengerusi DAP Perak, Ngeh Koo Ham manakala Koo Ham pula adalah sepupu kepada Ngar Kor Meng. Maknanya kedua-dua pemimpin DAP Perak ini BERBAPA SAUDARA Chin Peng.

Menariknya, dikatakan IBU bekas MB Perak, Nizar Jamaluddin pula adalaha IBU SAUDARA kepada Koo Ham dan Kor Meng dan SEPUPU kepada Chin Peng.

Jadi berdasarkan susur galur keluarga ini maka jelaslah kenapa DAP dan Pas beriya-iya mahukan agar Chin Peng dibenarkan pulang ke tanah air, kata kawan aku itu.

Sama ada benar atau tidak hubungan pemimpin DAP/Pas Perak dengan Chin Peng ini aku tidak dapat sahkan. Mungkin ada kawan-kawan boleh sahkan, dipersilakan.

Apa yang pasti Chin Peng adalah penjenayah perang bukan pejuang negara. Beliau menentang British kerana mahu menubuhkan pemerintahan komunis di Tanah Melayu bukannya membebaskan Tanah Melayu daripada penjajah. Ini bermakna kalau British berjaya ditewaskan maka Tanah Melayu menjadi salah satu negara blok komunis yang berpaksikan pemerintahan komunis di China. Keluar mulut buaya, masuk mulut naga.

Malahan 2 minggu memerintah Tanah Melayu (selepas pengunduran Jepun) sudah cukup bagi komunis membunuh ribuan rakyat tidak berdosa tanpa mengira bangsa. Bahkan mengikut fakta, orang Cina lebih ramai dibunuh oleh komunis berbanding orang Melayu. Sebab itu adanya penempatan kampung baru, yang bertujuan mengawal kegiatan komunis.

Tapi hari ini pembunuh rakyat itu yang dijulang oleh puak-puak ini bahkan ada juga Melayu tolol yang tolong mendoakan kesejahteraan kepada Chin Peng sedangkan kenyataannya KOMUNIS adalah fahaman ANTI-AGAMA.

Subhanallah!

Melayu tolol yang mendoakan untuk Chin Peng
walhal komunis tidak percaya kepada agama!

Share this

1 Response to "Chin Peng tiada kerakyatan Malaysia.. Nah ambik kau!"

Sila berhati-hati ketika memberikan komen. Pihak admin tidak bertanggungjawab atas komen-komen yang disiarkan. Admin juga berhak memadam komen-komen yang dianggap keterlaluan.