02 September 2013

Minyak naik harga, rakyat naik minyak!!

Begini jadinya bila pengguna dah naik minyak gara-gara harga minyak naik.
Harga RON95 dan diesel naik  20 sen mulai esok.... Dush! dush! dush!

Apa pun alasan diberikan Najib, rakyat tetap akan marah, termasuklah akar umbi UMNO yang akan memilih barisan pucuk pimpinan parti Oktober ini.

Bagi aku idea menaikkan harga petrol ini adalah datangnya daripada para punahsihat Najib dalam Pemandu. Pemandu ni menguruskan negara macam urus syarikat. Syarikat mana boleh rugi, kalau rugi kena jimat kat mana-mana.

Itulah masalahnya bila Pemandu yang menjadi penasihat ekonomi Najib ini diuruskan oleh orang korporat yang 'pandai naikkan keuntungan syarikat' dengan jual aset.  Punah...

Sebab dah tak ada aset negara yang boleh dijual (selepas cadangan nak jual MAS ditolak), maka langkah nak pastikan negara untung ialah mengurangkan subsidi kerajaan kepada rakyat. Maka naiklah harga minyak!

Khabarnya tarif elektrik dan air pun akan naik lepas ni... Tunggu sajalah!

Share this

0 Comment to "Minyak naik harga, rakyat naik minyak!!"

Post a Comment

Sila berhati-hati ketika memberikan komen. Pihak admin tidak bertanggungjawab atas komen-komen yang disiarkan. Admin juga berhak memadam komen-komen yang dianggap keterlaluan.