17 April 2013

#PRU13: Artikel bantai Nik Aziz dan kawan-kawan "kaw kaw"...

Dah sampai dipapah pun masih ada hati nak jadi menteri besar....
Wakaka... Menarik sungguh artikel yang satu ini. Setuju dengan pendapat bahawa apa guna punya kerajaan baru kalau pemimpin mereka semuanya sudah tua-tua, uzur, bergelut dengan masalah kesihatan, OKU, rosak moral dan rosak akidah. Lebih kekalkan yang lama tapi dibarisi pemimpin muda, kuat, gagah dan berwawasan...

Baca sepenuhnya di sini...
SENARAI penuh calon Barisan Nasional (BN) hanya sudah diketahui hari ini selepas pengerusi perhubungan negeri mengumumkan calon bagi negeri masing-masing.
Namun pengesahan oleh Perdana Menteri yang juga Pengerusi BN, Datuk Seri Najib Tun Razak bahawa 33 peratus calon bagi Parlimen dan 49 peratus calon Dewan Undangan Negeri (DUN) adalah muka baharu.
Dengan perkataan lain, hampir separuh daripada calon-calon lama akan digugurkan kali ini, sekali gus membuktikan bahawa BN benar-benar telah melaksanakan transformasi.
Setelah melakukan transformasi di peringkat UMNO sebelum ini, Najib kini memulakan langkah melakukan perubahan di peringkat BN dengan menampilkan calon-calon boleh menang, berdasarkan kehendak pengundi dan kemampuan mereka menjalankan amanah dan tanggungjawab.
Hal ini ditambah pula PRU-13 adalah pilihan raya umum pertama Najib sejak beliau mengambil alih tampuk kepimpinan parti daripada Tun Abdullah Ahmad Badawi. Maka sudah pasti, beliau akan memastikan calon-calon yang dipilih benar-benar berkualiti. Tambahan pula pengalaman 2008 banyak mengajar beliau dalam memilih calon.
Selain menampilkan hampir separuh muka baharu, Najib turut menekankan soal tahap pendidikan calon. Tidak hairanlah lebih 90 peratus calon BN kali ini terdiri daripada kalangan profesional yang mempunyai sekurang-kurangnya diploma, termasuk kalangan ulama.
Hal ini bertentangan dengan pihak pembangkang. Ketika mereka asyik berkempen dengan laungan "ubah... ubah..." kenyataannya mereka sendiri tidak pernah mahu berubah. Calon-calon sangat tua, melebihi usia 70 tahun masih menjadi taruhan pembangkang baik di pihak Pas, PKR apatah lagi DAP.
Veteran-veteran politik seperti Lim Kit Siang dan Karpal Singh (DAP), Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat (Pas) atau Datuk Seri Anwar Ibrahim (PKR) masih lagi mencalonkan diri untuk bertanding pada PRU-13 ketika rakan-rakan sebaya mereka di dalam BN sudah lama meninggalkan gelanggang.
Nik Abdul Aziz yang pernah mengeluarkan kenyataan akan terus bertanding dalam pilihan raya umum walaupun terpaksa dipapah, jelas menunjukkan ketamakan kuasa yang ada pada Mursyidul Am Pas yang juga Menteri Besar Kelantan itu.
Beliau yang pernah suatu ketika dahulu menasihatkan bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad agar bersara tetapi beliau sendiri masih lagi enggan meninggalkan kerusi politiknya ketika individu yang dinasihati itu sudah lama melepaskan jawatan.
Malahan jika dilihat struktur pucuk pimpinan UMNO sejak ditubuhkan pada 1946 sehingga kini, parti itu telah diterajui oleh tujuh presiden bermula Datuk Onn Jaafar, Tunku Abdul Rahman, Tun Abdul Razak, Tun Hussein Onn, Tun Dr. Mahathir Mohamad, Tun Abdullah Ahmad Badawi dan kini Datuk Seri Najib Tun Razak.
Lalu siapa yang patut diubah? Apakah benar BN atau pihak pembangkang sendiri?
Jelas pembangkang umpama "ketam yang mengajar anak mereka berjalan dengan betul". Mereka mengajak rakyat dan pengundi membuat perubahan tetapi mereka sendiri masih lagi berada di takuk lama, enggan berundur, masih mahukan kuasa dan pangkat.
Mereka mengajak pengundi memilih kerajaan baharu sedangkan "kerajaan baharu" yang mereka tawarkan dipimpin oleh orang lama yang sudah sangat tua, tidak bermaya, uzur, bergelut dengan masalah kesihatan, lemah dan otak-otak yang semakin mengecut dan lemah untuk berfikir.
Lalu apa yang dijanjikan mereka kepada rakyat menerusi gerakan "ubah" tersebut? Tiada... Melainkan hanya seruan dan janji-janji kosong daripada para pemimpin parti yang hauskan kuasa, pangkat dan kekayaan walaupun "rumah sudah kata pergi, kubur kata mari".
Kini rakyat boleh membuat penilaian dan menuangkannya pada kertas undi di hari pembuangan undi 5 Mei ini, sama ada memilih kerajaan yang dibarisi golongan muda dan berwawasan atau kerajaan yang dibarisi pemimpin-pemimpin tua, uzur dan lemah pemikiran. - UTUSAN ONLINE

14 April 2013

Sial! Paip air pecah pun nak difitnah...!

Apa motif banner ini?
Memang terdesak sangat dah puak-puak depa ni sampaikan kes paip air pecah pun nak dijadikan bahan fitnah.Lihatlah banner yang dipasang di kawasan Parlimen Pandan ini, seolah-olah semuanya salah Syabas/BN sampaikan kes paip pecah pun sebab BN... Haishh...

Apa ingat Syabas dan BN begitu kejam sehingga sanggup mendera rakyat dengan "meniadakan" bekalan air semata-mata nak menang PRU-13. Come on laa... Syabas/BN tidaklah terdesak sedemikian rupa semata-mata nak merampas kembali Selangor.

Usaha-usaha memberikan pelbagai bantuan kepada rakyat mencakupi seluruh lapisan - keluarga berpendapatan rendah, budak sekolah, ibu tunggal, bujang berpendapatan rendah, pelajar U, orang tak ada rumah dan sebagainya sudah diberikan pelbagai bantuan. Dan itu semua sudah cukup untuk membuatkan rakyat Selangor sayangkan BN dan menyokong BN pada PRU-13.

Lagi pun buat apa beri sokongan kepada PKR, DAP dan PAS di Selangor yang jelas-jelas tidak pernah menunaikan janji mereka. Manifesto pilihan raya diibaratkan kertas pembungkus belacan yang tidak berguna. Ia hanya penghias setiap kali pilihan raya saja. Jadi rakyat Selangor sudah tidak sanggup lagi berkerajaan PKR yang cakap tak serupa bikin.

Aku nak pesan kat pihak-pihak yang  menggantung banner ini, kalau betullah Syabas berbohong soal paip pecah kenapa Azmin Ali sendiri mengesahkan adanya kes paip pecah di Gombak, kawasan Parlimen yang diwakilinya? Tengoklah komen Azmin kat twitternya...

Itulah orang tua-tua pesan, cakap siang pandang-pandang cakap malam dengar-dengar... kan dah kantoi!

12 April 2013

Skandal seks... Mustafa Ali letak jawatan, berundur...

Nanti blog Milo Suam mesti spin kata ini pelakon Wan Hanafi Su, bukan Mustafa Ali...
Bukti skandal seks membabitkan Setiausaha Agung Pas, Datuk Mustafa Ali sudah tersebar di internet. Bukti yang mengesahkan cakap-cakap yang aku dengar sejak 2, 3 tahun lalu tentang penglibatan seorang bergelar ustaz ini dengan pelacur.

Benar, 2 tahun lepas aku sudah dengar cakap-cakap yang mengatakan Mustafa melanggani pelacur tetapi aku tidak mudah mempercayainya sebab aku tak percaya seorang bertaraf ustaz, pak haji dan seorang pemimpin kanan Pas tergamak menjurumuskan diri dalam kegiatan zina seperti itu. Baca di sini dan di sini.

Tapi sejak malam tadi, tersebar rakaman video berdurasi 11 minit lebih yang menunjukkan Mustafa terlibat dalam skandal seks dengan seorang wanita berusia aku agak dalam awal 30-an. Aku sendiri sudah melihat rakaman berkualiti tinggi (HD) lengkap dengan suara yang jelas. Aku percaya dan yakin 98.9 peratus lelaki di dalam video itu adalah Mustafa Ali, bukan pelakon stunt dari Siam atau sesiapa.

Dari percakapan yang masih berlidah Terengganu itu menjelaskan lagi bahawa lelaki tersebut adalah Mustafa Ali. Bukan aku nak tuduh, nak mengaibkan sesiapa tetapi rakaman video yang aku tengok malam tadi (selepas ditunjuk seorang rakan) mengesahkan cakap-cakap orang 2 tahun lalu.

Oleh itu, melalui blog ini aku mahu mendesak agar MUSTAFA ALI WAJIB LETAK JAWATAN SEBAGAI SETIAUSAHA AGUNG PAS DAN MENARIK DIRI DARIPADA MENJADI CALON PADA PRU-13.

Allah Akhbar... Allah maha besar. Hari-hari orang Pas doa, sembahyang hajat dan bermunajat bermohon daripada Allah agar ditunjukkan jalan kebenaran, maka Allah makburkan doa-doa orang Pas dan orang mukminin lain, maka kebenaran siapa Mustafa Ali sudah pun ditunjukkan!

Itulah qada dan qadar. Sesiapa yang menolak qada dan qadar Allah, mereka bukanlah orang-orang yang beriman. Subhanallah.... Allah Akhbar!!

08 April 2013

#PRU13: Dr. Juanda mangsa terbaru "keliwatan" Anwar...?

Ada orang kata Dr Juanda pun "jambu"... haishh...!
Setelah usaha memancing bekas Mufti Perlis, Dr. Asri Zainal Abidin menemui kegagalan akhirnya Anwar berjaya memujuk mufti sekarang, Dr. Juanda untuk bertanding atas tiket PKR pada PRU-13. Bahkan Anwar dan beberap blog belaan pembangkang sudah mewar-warkan pencalonan Dr. Juanda di salah satu kerusi Parlimen di Perlis.

Bagaimanapun, aku diberi tahu usaha Dr Juanda untuk menjadi calon menemui jalan berliku selepas PAS Perlis tidak memberikan laluan mudah kepada mufti yang berasal dari Sarawak tersebut. Ini kerana menurut sumber dalaman,  PAS telah kemukakan 3 calon di ketiga-tiga kawasan Parlimen dan membolot kesemua 8 DUN yang berpotensi menang di Perlis.   Sekali gus meninggalkan PKR terpinga-pinga cuba memahami apa yang berlaku.  

PKR dikatakan telah mengesahkan kerusi Kangar untuk Dr. Juanda.  Dr. Juanda juga telah bersedia untuk menemui Tuanku Sultan untuk meletakkan jawatan hari ini selepas pengumuman yang sepatutnya dibuat oleh Anwar di dalam ceramah di Kuala Perlis semalam. 

Namun, perancangan tersebut telah disabotaj oleh PAS yang memberikan teks ucapan lain untuk dibaca oleh penceramah PKR, yang mana terkandung di dalamnya pengumuman nama-nama calon PAS termasuk di Parlimen Kangar.  Penceramah PKR tidak mampu berbuat apa-apa setelah tersedar dirinya sudah terkena.   Akibatnya, Dr. Juanda yang sudah teruja untuk menjadi calon, kecewa dan marah dengan Anwar yang gagal mempertahankan PKR. 

PKR Perlis kini berhadapan dengan warna sebenar sekutu mereka, PAS, yang ternyata sebuah parti berslogankan Islam, tetapi bertindak seperti syaitan.   Nampaknya, syaitan akhirnya bertemu dengan syaitan di dalam pentas yang sama.  

Lebih dahsyat lagi, perang antara syaitan ini, diketuai oleh Haron Din, iaitu antara ‘ulama penghalau syaitan’.   Haron Din kini sedang menggerakkan penolakan besar-besaran terhadap Anwar Ibrahim dan telah pun menyatakan secara langsung kepada Ketua Pembangkang tersebut bahawa PAS tidak akan menerima beliau sebagai Perdana Menteri. 

Alasannya, ialah kerana PAS cukup maklum siapa Anwar Ibrahim sebenarnya, iaitu seorang pengamal biseksual bebas, Bapa Politik Wang, pengkhianat negara, boneka Zionis serta pelopor pluralisme dan liberalisme di Malaysia. 

Namun, Haron Din Ulama penghalau syaitan ini tidak pula sanggup mengisytiharkan perang secara terbuka terhadap Anwar Ibrahim, sebaliknya hanya menyerang secara sembunyi-sembunyi agar orang tidak tahu.   Secara zahirnya, beliau masih lagi bersekutu dengan Anwar dan bersetuju mengangkat Anwar menjadi Perdana Menteri.  

Ini tentunya menyukarkan Anwar bertindak balas, apatah lagi di Perlis, di mana sokongan terhadap PKR amatlah tipis.  Mahu tidak mahu, Anwar terpaksa mengalah kepada kelicikan para ‘Ulama’ PAS. 

Mungkin, ini merupakan cara PAS ‘membalas’ tindakan Anwar mengenepikan parti itu dalam beberapa isu yang melanda PR akhir-akhir ini.  Antaranya, isu Kalimah Allah, isu salon di Kelantan dan lain-lain.  

Namun, kelicikan yang sama juga telah ditunjukkan oleh PAS terhadap DAP.  Ketika mengumumkan calon-calon di Kedah parti DAP telah tidak dibawa berunding langsung mengenainya.  DAP telah diketepikan terus oleh PAS Kedah sehingga memaksa mereka mengadu kepada Anwar Ibrahim, yang kemudiannya terbukti tidak mampu berbuat apa-apa. 

Pendek kata, jangan sekali-kali kita merendah-rendahkan kemampuan ‘Ulama’ berpolitik.  Sesungguhnya, jika mereka berpolitik, mereka tidak lagi mengira kawan, lawan, fakta, angka mahupun ayat-ayat Al-Quran.   Segalanya boleh, dan segalanya mungkin bagi Ulama PAS. 

Hukum Hudud, Kalimah Allah, Mengkafirkan sesama Islam, Mengangkat bukan Islam setaraf Khalifah sahabat Nabi, semuanya halal atau mungkin juga haram bergantung kepada masa, keadaan dan tempat. 

Sikap PAS ini benar-benar memeningkan kepala PKR dan DAP.  Sudahlah parti-parti mereka sendiri berhadapan dengan masalah dalaman di mana PKR berhadapan masalah perebutan kuasa dan masalah peribadi di Selangor dan DAP pula di Johor, kini mereka perlu pula berhadapan dengan kelicikan PAS. 

Nampaknya, ketidakpuasan hati sesama sendiri benar-benar menghancurkan Pakatan Rakyat di saat-saat genting ini.  Sehinggakan, Perlis, sebuah negeri yang begitu kecil juga mampu mencetuskan perang besar.   Khabarnya, PR Perlis benar-benar bergolak, dan moral untuk menghadapi pilihanraya benar-benar sudah hilang. 

Tapi insan yang paling pening ialah Dr Juanda kerana ketika dia sudah memberi lampu hijau untuk "diliwat" Anwar, wujud pula parti "hijau" duk menghalang keliwatan antara pemimpin kaki liwat itu dengan mufti berkenaan. Ish... ish.... ish... kesian!


Ganas sungguh Anwar ni. Bukan takat driver peribadi, pembantu peribadi, pembancuh kopi peribadi, mahasiswa... mufti pun depa nak liwat... haishhh..!!!

#PRU13: Nik Aziz sorang je kata UMNO kafir, tapi beratus ulama pondok kata Nik Aziz sesat!

Para ulama pondok, ustaz-ustaz Sekolah Agama Rakyat dan tahfiz al-Quran bersependapat bahawa Pas adalah Parti Ajaran Sesat dan Nik Aziz seorang yang sesat lagi menyesatkan....!  Siapa nak persoal?
Siapa yang korang lebih percaya dan yakin. Apakah fatwa seorang wali selipar - Nik Aziz yang kata UMNO kafir dan sembahyang orang UMNO tak dapat pahala atau "fatwa" ratusan ulama pondok yang bergabung di bawah Pondok Minda yang menyatakan Pas parti ajaran sesat dan ajaran Nik Aziz sesat dan perlu ditolak?

Bernama hari ini melaporkan...
GURUN, 8 April (Bernama) - Pondok Minda, gabungan 25 pondok pengajian agama di Kelantan, mengulangi PAS adalah parti ajaran sesat dan semua fatwa dikeluarkan Mursyidul Amnya Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat wajib ditolak.
Penasihat Pondok Minda yang juga pengasas Pondok Geting, Tumpat, Kelantan, Tok Guru Abdullah Sa'amah berkata PAS sebuah parti yang dibentuk oleh manusia untuk menegakkan Islam tetapi telah menyeleweng dan menyimpang jauh daripada ajaran Islam.
Sambil menyifatkan Nik Abdul Aziz sombong, takbur dan angkuh dengan fatwa-fatwanya yang didakwa syirik dan menyesatkan, beliau berkata: “Saya kata PAS ”Parti Ajaran Sesat” kerana Nik Aziz dakwa PAS itulah Islam sedangkan Islam diturunkan oleh Allah SWT yang diajar kepada Nabi Muhammad SAW.
"Ini bukan fatwa kami tetapi keputusan hasil rumusan setelah merujuk kitab-kitab muktabar, tafsir al-Quran, hadis dan hukum-hakam,” kata Abdullah pada sidang akhbar di sini, hari ini.
Beliau ditemui selepas Persidangan Ulama-Ulama bersama Kepimpinan Pondok, Sekolah Agama Rakyat/Tahfiz Al-Quran 2013 peringkat kebangsaan di sini yang dihadiri 150 orang, bermula Sabtu lepas.
Katanya perbuatan Nik Aziz mengkafirkan Umno dan penentang PAS, membenarkan penggunaan kalimah Allah oleh bukan Islam dan menyokong pluralisme merupakan kesalahan cukup besar beliau.
"Kita faham Nik Aziz....apa sahaja berkaitan dengan Umno adalah haram bagi dia. Sikap, fahaman dan fikiran dia sudah keliru...Umno tolak PAS ertinya tidak ada Islam pada Umno bagi dia...inilah kekeliruan yang dibawa PAS,” katanya.
- Bernama Online

Huk.. huk... kesian puak-puak Pas!


Ingat kecik-kecik dulu kat kampung dulu ada ajukan macam ni... LING LING LING BASIKAL LANGGAR RAK  MU KATA AKU KELING MU CINA TAK BASUH BERAK! Nik Aziz aku kategorikan orang macam nilah. Duk tuduh orang yang sesat, kafir dan amalan tak diterima Allah, sedangkan orang semua tahu yang dia sendiri yang sesat dan menyesatkan!

TAKBIR....!!!

#PRU13: Tudiaa... Pembangkang pecah kepala nak "counter" #Manifesto BN

Tudia... Sekarang ni perancang strategi pembangkang khususnya di HQ PKR pecah kepala duk fikir macam mana nak counter Manifesto BN yang dilancarkan Najib Sabtu lepas. Mahu tidaknya, mereka tak sangka begitu lengkapnya manifesto tersebut sehinggakan mereka sendiri naik pening macam mana nak lawan aku janji BN ni.

Difahamkan Rafizi dan Tony Puaka sendiri pun mengakui ada banyak perkara yang terkandung dalam manifesto BN tak terjangkau dik pemikiran mereka. Sebab itulah banyak perkara yang terlepas dan tidak disenaraikan mereka dalam manifesto bukan janji mereka.

Blog Gelagat Anwar ada senaraikan 8 isu yang akan jadi pin-point pembangkang untuk diberi maklum balas atau dilawan segera iaitu. Antara lain, Gelagat Anwar menulis...
1. Beberapa tawaran BN – khususnya dalam topik kesihatan, infrastruktur dan pendidikan mempunyai asas yang baik. Masih boleh dikritik, namun ianya perlu dilakukan dengan hati-hati supaya tidak backfire.
  • Tawaran mewujudkan hospital khas mengikut zon adalah antara yang paling menarik. Tony Pua mengakui, bahawa di dalam manifesto PR, isu ini sudah diberikan pertimbangan yang terlalu sedikit.
  • Tony mencadangkan agar beberapa siri ‘tawaran balas’ dibuat oleh PR dalam masa yang terdekat ini.
  • Antara yang dicadangkan adalah mewujudkan hospital khas kanser dan sakit jantung di Kuching bagi memastikan sasaran DAP untuk menang beberapa kerusi Parlimen dapat direalisasikan.
  • Tony akan hanya menggunakan kelemahan projek Kementerian Kesihatan sebagai alasan mengatakan projek berkenaan tidak akan dapat dimajukan oleh BN.
2. Hubungan Antarabangsa
  • turut tidak diulas dalam Manifesto PR
  • perlu juga tawaran balas.
3. Infrastruktur
  • Tawaran Pan Borneo Highway perlu dikaji
  • Serangan yang boleh dilakukan (projek kroni – untuk anak Taib Mahmud)
4. Harga Kereta
  • BN mempunyai alasan kukuh untuk menjanjikan kadar penurunan gradual.
  • mengakui bahawa manifesto PR tidak melihat kepada isu industri kereta terpakai, insuran dan lain-lain.
5. Tol
  • Rafizi akan buktikan bahawa konsesi sudah membuat keuntungan yang berlipat kali ganda.
  • Jika BN buat keputusan untuk mansuh tol jalan pinggir bandar – PR akan berhadapan dengan masalah besar.
6. Pendidikan percuma
  • Ini Rafizi akan gasak habis-habisan. Tony tidak akan masuk campur. (Komen aku - Nak tanya Rafizi belajar kat AS dulu free ke?)
7. BR1M
  • Rasuah politik. (Komen aku - Gerakan ini sudah bermula. Termasuk mengatakan Najib ajar budak sekolah terima rasuah. Tapi peliknya, depa pun ambik jugak bantuan sekolah ni...)
8. Perumahan
  • Tony mengakui bahawa tawaran BN luar biasa.
Jadi kepada rakan-rakan, apa lagi! Bersiap sedia menghadapi "serangan balas" pembangkang yang sudah pasti menggunakan segala cara untuk mencaras manifesto BN. Haha... Depa ingat depa cerdik, rupanya ramai lagi orang lain lebih cerdik.

06 April 2013

#PRU13: Kenapa Anwar dah tak berani jejak kaki ke Sabah?

Betul ke Anwar dah tak berani jejak kaki kat Sabah sejak insiden pencerobohan Lahad Datu?
Seingat aku sejak tercetusnya insiden pencerobohan pengganas dari Sulu bulan lepas, Anwar tak ada lagi menjejakkan kaki ke Sabah sampailah Parlimen dibubarkan 3 April lepas. Kenapa tiba-tiba Anwar tarik hand break dan tidak lagi kerap ke negeri di bawah bayu itu?

Apakah kerana Anwar takut kalau-kalau terserempak dengan geng-geng Jamilul Kiram atau Nur Misuari kat sana? Manalah tetiba Anwar duk jalan-jalan kat KK atau Sandakan tiba-tiba ada pulak geng-geng Kiram atau Misuari ni menegur Anwar.  Haishhh... jangan-jangan! Nanti tak ada tempat pulak Anwar nak melarikan diri. Maklum, bangunan kedutaan semuanya kat KL.

Tapi ada juga orang kata Anwar dan tak berminat nak pergi Sabah sebab dia dah tau orang Sabah tidak akan menyokong puak-puak Anwar lebih-lebih lagi kalangan orang Kadazan-Dusun-Murut (KDM) yang merupakan suku majoriti di Sabah.

Lebih-lebih lagi apabila tiga pemimpin besar KDM iaitu Joseph Pairin Kitingan, Benard Dompok dan Joseph Kurup ini sudah pun menyatakan kesepakatan untuk memberi sokongan padu kepada BN ketika mengadakan pertemuan Tabata atau perpaduan baru-baru ini. Ketiga-tiga pemimpin itu adalah “Huguon Siou” bagi KDM dan mereka sangat berpengaruh dalam kalangan ketiga-tiga suku tersebut.

Aku dimaklumkan rakan-rakan di Sabah bahawa pakatan pembangkang yang didominasi "parti Malaya" iaitu PKR di negeri itu hampir-hampir lumpuh apabila ketiga-tiga kaum KDM itu mengadakan pertemuan Tabata dan mengadakan ikrar untuk menyokong BN dan Najib sebagai PM.

Mendengar sokongan padu KDM terhadap BN, Anwar yang sebelum ini yakin dapat menyapu 18 kerusi di negeri itu mula goyang dan sudah malu-malu alam nak menjengukkan mukanya di negeri itu. Ditambah pula dengan tindakan pemimpin seperti Tian Chua, Teresa Cock dan beberapa yang lain duk mempolitikkan isu #Lahad Datu dan memperlekehkan pasukan keselamatan yang menjaga keamanan negara akibat pencerohoan itu menambahkan lagi kemerosotan sokongan orang Sabah terhadap PKR dan sekutunya.

Kini, menjelang hari penamaan calon dan pembuangan undi, sokongan Sabahan terhadap BN semakin melonjak lebih-lebih lagi tiga parti terbesar yang mewakili KDM  iaitu PBS, PBRS dan UPKO yang kini bergerak atad gelombang TABATA. Malahan Anwar juga menyedari bahawa harapannya untuk merampas Sabah semakin pudar.


Sebelum ini setiap kali Anwar turun ke Sabah, beliau akan melaungkan slogan "Ini Kali Tukarlah" dan disambut dengan jeritan penyokongnya. Tapi sekarang, aku yakin dan percaya jika Anwar menjerit perkataan sama, pasti orang Sabah menyambut dengan jeritan... "#Lainkalilah bah!

Sedar peluang di Sabah makin pudar, Anwar kini semakin kerap ke Johor dan Perak! Wakaka... Anwar... Anwar... Ingat pesan orang tua-tua... Sepandai pandai tupai melompat akhirnya jatuh ke tanah jua!!


"Tanya sama Nuar apa sebab goyang, nanti jawab Nuar #Najib nak menangggg..."

05 April 2013

#PRU13: Parti anak beranak bergaduh sesama sendiri, ada hati nak ambil alih Putrajaya... Ptuuihh!!

Wakakakaa... Terguling-guling aku gelakkan parti anak beranak ni. Masakan tidak. Soal pencalonan Wan Azizah pun depa duk bergasak sesama sendiri. Si bapak kata macam ni, si anak kata macam tu, si jantan yang satu tu pulak duk pertahan madunya.

Dei macchhaaa.... Ini parti tupperware ke birthday party or sex party. Kalau soal calon Wan Azizah pun tak sekata, macam mana gamaknya kalau depa ni sama-sama duk Putrajaya. Haru biru weihhhh....

Kalut memang kalut.... Apa pasal jadi lagu tu?

Sebabnya sejak dari tahun 2012 lagi PKR telah menghebahkan kepada umum bahawa Presidennya, Wan Azizah yang juga merupakan isteri kepada Ketua Umum PKR, Anwar Ibrahim bakal bertanding di kerusi DUN dalam negeri Selangor.

Mendengar berita tersebut ramai penyokong PKR yang bergembira menyambutnya lebih-lebih lagi dari kalangan ahli PKR yang anti kepada Timbalan Presiden PKR, Azmin Ali.

Masuk tahun 2013 sehingga hampir kepada saat Dewan Rakyat mahu dibubarkan, ura-ura tersebut semakin kuat diperkatakan, tapi belum pun sempat ia menjadi kenyataan, tiba-tiba Azmin mencucuk Anwar untuk campur tangan.

Bukan satu rahsia pun di Selangor, semenjak pasca PRU 12 2008, Azmin telah memasang cita-cita untuk menjadi Menteri Besar dan telah beberapa kali melakukan sabotaj untuk memaksa Khalid Ibrahim turun dari kerusi empuk itu.

Dengan membawa masuk Wan Azizah yang juga merupakan seteru Azmin, ia mengurangkan tekanan kepada Khalid sekaligus mengurangkan pengaruh Azmin di kalangan pemimpin dan ahli PKR Selangor.

Tapi Azmin bukannya kecil anak, hubungan dengan Anwar cukup rapat jauh lebih akrab berbanding hubungan Anwar dengan Wan Azizah ia dimanfaatkan sepenuhnya untuk menghalang Wan Azizah dari bertanding di mana-mana DUN di Selangor.

Suka atau tidak, Anwar terpaksa tunduk dengan tuntutan Azmin, ini hakikat yang tidak mampu Anwar elakkan. Jika ura-ura Wan Azizah bertanding DUN menjadi kenyataan ia akan menjadi batu penghalang yang besar kepada cita-cita Azmin.

Justeru itu tidaklah pelik apabila selepas Parlimen dibubarkan tiba-tiba sahaja Anwar mengumumkan isterinya tidak akan bertanding dalam PRU13. Itu petanda jelas betapa kuatnya pengaruh Azmin ke atas Anwar.

#PRU13: Guan Eng awal-awal dah menyerah kalah? Keh keh keh....

Guan Eng awal-awal lagi dah menyerah kalah pada PRU-13 kali ini. Apa tidaknya, semasa mengumumkan pembubaran DUN Pulau Pinang hari ini, Setiausaha Agung DAP yang bercita-cita nak jadi PM itu awal-awal berkata pembangkang tidak akan buat kacau semasa proses peralihan kuasa nanti.

Nak tahu lebih lanjut baca laporan Utusan Online hari ini!

PULAU PINANG 5 April - Ketua Menteri, Lim Guan Eng memberi jaminan akan menyerahkan kuasa pentadbiran dengan lancar sekiranya pembangkang kalah di negeri ini pada Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13) nanti.
Menurutnya, beliau berharap perubahan dan pemindahan kuasa itu jika berlaku kelak akan dilaksanakan secara teratur dan tenteram. - Utusan Online

Apa maknanya statement Guan Eng tu? Maknanya dia dah awal-awal lagi membayangkan akan berlaku peralihan kuasa di Pulau Pinang selepas PRU-13, peralihan kuasa daripada kerajaan DAP dan kembali kepada BN.

Aku percaya kenyataan Guan Eng ni ikhlas dan berpijak di bumi nyata selepas dia dapat lihat sendiri "kebangkitan" rakyat Pulau Pinang yang menentang corak pemerintahannya di samping kemarahan umat Islam di negerinya terhadap beliau berhubung isu kalimah Allah.

Itu belum diambil kira kembalinya sokongan rakyat di Seberang Prai terhadap BN lebih-lebih lagi apabila Anwar Ibrahim sendiri melarikan diri dari Permatang Pauh dan mencari kawasan selamat di Ipoh Timur.

Terima kasih Guan Eng... Kalau lu ingat lu dan pembangkang boleh kalah di Pulau Pinang, gua ingat aa lu tak usah bertanding laa... Kalau lu bertanding sure lu kalah punya. Kalau lu kalah di Pulau Pinang, lu pun tak ada tempat lagi mau pergi... Balik Melaka, orang Melaka pun tak mau sama lu. Penang sudah tak mau... Wa ingat lu boleh jadi CM Pulau Jerejak sajalah atau balik Melaka jadi penghulu Pulau Upih... Wakakaka...!!

#TolakPR #TolakDAP #TolakLimGuanEng

#PRU13: Belum jadi PM dah berkuku besi...

Baru jadi Ketua Pembangkang, lagak dah macam Hitler. Semua orang lain disuruh tunduk kat dia. Ciri-ciri pemimpin kuku besi terserlah... Itu belum jadi PM. Kalau jadi PM aku ingat huru-hara negara, hancur berderai sebab ada pemimpin yang dah rosak segala-galanya. Luaran saja nampak cantik, dalam barai habis...

Ishhh... Korang nak ke PM macam ini? Selisih malaikat 44..

Benarlah seperti yang diperkatakan sebelum ini, Ketua Umum PKR, Anwar Ibrahim adalah merupakan seorang pemimpin yang mengamalkan kepimpinan ala diktator atau dalam bahasa mudahnya ‘kuku besi’.

Untuk pilihanraya umum ke-13 (PRU13) ini, Anwar dilihat sering membelakangkan suara dan kehendak akar umbi dengan meletakkan senarai calon-calon ‘pilihannya’ sehingga menimbulkan kemarahan pemimpin di dalam pakatan & penyokong mereka yang merupakan anak tempatan.

Pendekatan terbaru yang digunakan Anwar pada ketika ini ialah, mengumumkan calon-calon PKR setiap kali hadir untuk berceramah. Sebagai contoh ketika Anwar berceramah di Indera Mahkota, Kuantan, Gombak, Batu, Alor Setar dan Johor Bahru baru-baru ini dia turut membuat pengumuman untuk memperkenalkan calon-calon PKR yang akan bertanding.

Namun tindakan tersebut, telah menimbulka rasa marah dan tidak puas hati dikalangan ketua-ketua cabang & pemimpin PKR dengan senarai pilihan Anwar itu. Yang mana merasakan tindakan Anwar itu jelas untuk membelakangkan peranan mereka yang selama ini menjadi tulang belakang dalam perjuangan PKR terutamanya di peringkat cabang.

Malah menurut Ketua Umno Bahagian Cheras, Datuk Wira Syed Ali pakatan pembangkang dilihat semakin bercelaru kerana pemilihan calon terutamanya yang  membabitkan PKR calon pilihan Anwar tidak menepati hasrat penyokong mereka.

Di beberapa negeri, penyokong akar umbi PKR mula mencemuh dan ‘memberontak’ terhadap keputusan yang dibuat oleh Anwar secara diktator berhubung pemilihan calon. Anwar yang pernah dikaitkan dengan kes meliwat dikatakan mengutamakan kroni beliau dalam pemilihan calon-calon yang akan mewakili PKR pada PRU ke-13 walaupun mendapat tentangan keras oleh ahli-ahli parti itu.

Anwar hanya mementingkan perutnya sendiri dalam menentukan calon pilihan raya, sepertimana berlaku kepada Datin Seri Wan Azizah Ismail, presiden boneka PKR yang akan bertanding di Selangor di peringkat Dewan Undangan Negeri (DUN).

Motifnya mudah, Anwar terpaksa melarikan Wan Azizah ke Selangor  sebagai jalan pintas untuk beliau menyingkirkan Menteri Besar yang ada sekarang, Tan Sri Khalid Ibrahim.

Di Sabah sebagai contoh pembahagian kerusi yang diputuskan Anwar ialah PKR (11), APS (6), PPPS (3), PAS (3), DAP (3) yang mana dilihat cubaan untuk meletakkan calon dari Semenanjung agar lebih lebih dominan? Dominasi PKR, bah!

Anwar dilihat cuba menggunakan ‘kuasa veto’ dalam soal pemilihan calon dan perkataan paling sesuai untuk diungkapkan ialah ‘Welcome to dictatorship’. Tindakan Anwar itu dilihat cuba seolah-olah ingin memberikan kelebihan kepada Lajim & Bumburing sehingga masyarakat tempatan merasa kurang senang.

Kesimpulannya, keputusan Anwar itu seolah-olah ingin memberikan mesej kepada rakyat Sabah bahawa PKR adalah merupakan parti Sabah, maka sebab itu dia berhak untuk lebih-lebih.

Dari dulu sampai sekarang, Raja Goyang masih tak tau ambil hati rakyat Sabah!

#PRU13 #GE13 #TolakPR #TolakFitnah

04 April 2013

#PRU13: Penamaan calon 14 April, hari mengundi 27 April?

Wow! Selepas spekulasi tarikh pembubaran Parlimen, sekarang ini timbul pula spekulasi tarikh penamaan calon. Walaupun SPR sendiri belum umumkan tarikh untuk bermesyuarat bagi menetapkan hari mengundi, spekulasi tentang beberapa tarikh penting ini sudah berlegar.

Seorang sahabat memaklumkan aku bahawa SPR akan mengadakan mesyuaratnya 8 April ini dan penamaan calon pula pada 14 April manakala hari pembuangan undi pada 27 April.

Media-media hari ini melaporkan SPR akan memaklumkan tarikh mesyuaratnya paling cepat esok.  Heee... Tunggulah sama ada betul SPR nak bermesyuarat 8 April.

Hemm... Bagi aku tak kisahlah bila tarikh penamaan calon atau buang undi, yang penting semboyan PRU-13 telah ditiup dan gerakan bagi memastikan kemenangan bagi pihak BN perlu dipertingkatkan 350 peratus. Tiada masa lagi nak goyang kaki... Bab goyang-goyang ni kasi orang "sebelah".

03 April 2013

Ayam pun dah pandai kutuk Nik Aziz!

Hik... hik...! Ayam pun dah pandai kutuk Nik Aziz....! Tak gitu kambing?

YB ni dah patut kena kick!

Ini YB yang bakal di "kick" dalam PRU-13 nanti... sama ada di-kick oleh partinya sendiri atau kena kick oleh pengundi... Kalau blog sendiri dah papar gambar senget macam ni itu petandalah nak kena tendang.... lalala!

LETS KICK HIM OUT OF CHEMPAKA!!

#GE13 #PRU13 #TolakPR

HOT! Parlimen bubar!

TERKINI:
Parlimen dibubarkan mulai hari ini. Pengumuman dibuat Perdana Menteri menerusi TV kira-kira pukul 11.45 pagi ini.

Sebelum itu, PM telah menghadap YDP Agong pukul 8.30 pagi bagi mendapatkan perkenan baginda untuk membubarkan Parlimen.
Alhamdulillah.... 



POS ASAL:  
Tik! Tok! Tik! Tok!..... Dup! Dap! Dup! Dap!.... Tik! Tok! Tik! Tok!..... Dup! Dap! Dup! Dap!.... Tik! Tok! Tik! Tok!..... Dup! Dap! Dup! Dap!.... Tik! Tok! Tik! Tok!..... Dup! Dap! Dup! Dap!.... Tik! Tok! Tik! Tok!..... Dup! Dap! Dup! Dap!.... Tik! Tok! Tik! Tok!..... Dup! Dap! Dup! Dap!.... Tik! Tok! Tik! Tok!..... Dup! Dap! Dup! Dap!.... Tik! Tok! Tik! Tok!..... Dup! Dap! Dup! Dap!.... Tik! Tok! Tik! Tok!..... Dup! Dap! Dup! Dap!.... Tik! Tok! Tik! Tok!..... Dup! Dap! Dup! Dap!.... Tik! Tok! Tik! Tok!..... Dup! Dap! Dup! Dap!.... Tik! Tok! Tik! Tok!..... Dup! Dap! Dup! Dap!.... Bubar? Tidak! Bubar? Tidak!Bubar? Tidak! Bubar? Tidak!Bubar? Tidak! Bubar? Tidak!Bubar? Tidak! Bubar? Tidak!Bubar? Tidak! Bubar? Tidak!.... Tik! Tok! Tik! Tok!..... Dup! Dap! Dup! Dap!.... Tik! Tok! Tik! Tok!..... Dup! Dap! Dup! Dap!.... Tik! Tok! Tik! Tok!..... Dup! Dap! Dup! Dap!.... Tik! Tok! Tik! Tok!..... Dup! Dap! Dup! Dap!.... Tik! Tok! Tik! Tok!..... Dup! Dap! Dup! Dap!....Tik! Tok! Tik! Tok!..... Dup! Dap! Dup! Dap!.... Tik! Tok! Tik! Tok!..... Dup! Dap! Dup! Dap!.... Tik! Tok! Tik! Tok!..... Dup! Dap! Dup! Dap!.... Tik! Tok! Tik! Tok!..... Dup! Dap! Dup! Dap!.... Tik! Tok! Tik! Tok!..... Dup! Dap! Dup! Dap!....

02 April 2013

Anwar bukan takat takde telor, power pun tadak! Chait!!

Baru sahaja kita menyaksikan bagaimana Anwar telah tidak dihormati di Kuantan di mana calon pilihannya yang diumumkannya sendiri telah diejek ahli PKR, kini kita melihat pula bagaimana Anwar hilang kawalan dan tidak mampu membuat keputusan yang mampu memuaskan hati semua pihak di dalam Pakatan Rakyat. 

Ini dapat disaksikan dari perbalahan yang berlaku di beberapa tempat berkenaan kerusi pilihanraya.  Antara insiden terbaru ialah di Kedah apabila DAP mengugut untuk bertanding secara ‘solo’ yang mungkin membawa kepada pertandingan tiga penjuru akibat kepimpinan negeri telah membelakangkan terus parti itu. 

Lebih menyakitkan hati DAP Kedah ialah apabila Anwar sendiri, tanpa berunding dengan sesiapa telah dengan tidak semena-mena mengumumkan dalam satu ceramah di Kedah bahawa calon dari PKR, iaitu Gooi Hsiao Leung untuk bertanding di kerusi parlimen Alor Setar.  PKR juga telah menamakan N.Surendran untuk bertanding di Padang Serai.

Ketidakpuasan hati DAP Kedah disuarakan oleh Ketuanya, Lee Guan Aik yang turut menegaskan yang beliau akan mempertahankan kerusi Kota Darulaman.  Lee nyata kesal dan kecewa dengan sikap kepimpinan tertinggi parti. 

Tindakan kepimpinan PR yang membelakangkan DAP dan mengambil keputusan tanpa berbincang, menyerlahkan sikap Anwar yang kuku besi serta tidak berkeupayaan mengurus atau mentadbir parti.  Malah, Anwar juga angkuh kerana enggan memberi sebarang komen mengenai isu ini tetapi hanya membuat muka selamba seolah-olah tiada apa-apa yang berlaku. 

Anwar, sepatutnya menjadi tonggak perpaduan kepada PR.  Perlantikan beliau sebagai Ketua dan bakal Perdana Menteri kononnya adalah kerana hanya beliau yang mampu menyatupadukan PAS dengan DAP.  Namun, sebagai Ketua, Pemimpin Tertinggi dan bakal PM, pelik sekali apabila beliau tiada hak untuk memberi kata putus kepada PAS, DAP mahupun PR secara keseluruhan.  

Kita lihat bagaimana Anwar langsung tidak mengambil peduli akan perbalahan dalam DAP sebelum ini, termasuk isu pemilihan CEC yang nyata menimbulkan kontroversi.  Begitu juga dengan isu-isu yang melibatkan ekonomi negeri seperti pembalakan tidak terkawal di Kedah, terowong mega di Pulau Pinang dan berbagai-bagai lagi. 

Anwar juga tidak berupaya untuk menyelesaikan perbalahan antara Kedah dan Pulau Pinang berkenaan isu jual beli bekalan air mentah.  Malah, tidak mampu memberi sebaran komen pun walaupun isu tersebut berlarutan tanpa kata putus.

Apa yang jelas, daripada sebesar-besar isu yang melibatkan ekonomi negeri-negeri jajahan PR, kepada isu-isu yang melibatkan imej dan integriti parti mahupun isu kerusi dalam pilihanraya, sehinggalah sekecil-kecil isu seperti isu setempat dan skandal dalaman yang melanda parti, semuanya bagai berada di luar kuasa Anwar Ibrahim. 

Oleh kerana pilihanraya akan berlangsung beberapa hari sahaja dari sekarang, kedudukan Anwar yang tampak lemah dan kabur ini membuatkan rakyat semakin cuak untuk memberi mandat kepada PR.  Sekali gus bayang-bayang bakal Perdana Menteri PR yang sedia kabur bagaikan terpadam terus.

Ketiga-tiga parti di dalam PR nampaknya berjuang secara syok sendiri dan Anwar juga menjadi bakal PM yang syok sendiri.  Masing-masing dibuai angan-angan berasingan serta berada di dalam dunia mereka sendiri tanpa berpijak di bumi nyata. 

Hari ini, DAP Kedah telah benar-benar tersinggung dan jika benar parti itu bertanding secara solo, maka tidak mustahil langkah tersebut akan menjadi trend bagi negeri-negeri lain yang turut memperlihatkan bagaimana ada saja perbalahan dan ketidakpuasan hati antara PAS, DAP dan PKR. 

Hakikatnya, masalah ini berlaku kerana PR tidak mempunyai pemimpin tertinggi yang benar-benar berkuasa memberi kata putus dan kata putusnya dihormati. 

Bayangkan, bagaimana kita mengharapkan parti ini memerintah negara tanpa pemimpin yang pasti?

Moto Pas Kelantan... Stadium Diutamakan Masjid Dibiarkan!

Wakaka... Moto baru kerajaan Pas Kelantan.... "Stadium Diutamakan, Masjid Dibiarkan". Apa tidaknya, aku ingat sekurang-kurangnya dah tiga kali Nik Aziz mengadakan majlis pecah tanah nak bina stadium.

Mula-mula dulu tahun 2003 konon nak bina stadium tertutup wanita berharga RM25 juta di bawah projek Lembah Sireh. Lepas tu nak bina pula kat Pasir Puteh entah berapa juta dan terbaru beberapa hari lepas stadium setaraf Olimpuk bernilai RM320 juta kat kaki Bukit Merbau, Selising.

Hem... elok kalau boleh masuk Malaysia Book of Record sebagai kerajaan negeri paling banyak bina stadium.


Imbas kembali tahun 2003 lalu Nik Aziz telah memeterai perjanjian dengan  sebuah syarikat pemaju melibatkan jumlah pelaburan mencecah RM2 bilion  bagi melaksanakan projek pembangunan dan pengindahan tebing Sungai  Kelantan di Lembah Sireh.

Melalui perjanjian yang dimeterai ini kerajaan Pas Kelantan perlu  menyerahkan kira-kira 1,000 ekar tanah kepada pihak syarikat dan sebagai syarat balasannya, syarikat terbabit perlu memberi sumbangan terutama  dalam bentuk pembangunan fizikal bernilai lebih RM350 juta.

Antara pembangunan fizikal yang dijanjikan adalah projek pembinaan  masjid bernilai RM20 juta, Jambatan Palekbang (RM150 juta) dan stadium  tertutup wanita bernilai RM25 juta.

Tapi sampai hari ini Lembah Sireh ke mana, stadium ke mana, jambatan ke mana dan tanah pun entah ke mana.... Malang si Pas malang!



Tapi yang buat aku dan rakyat Kelantan pelik, selama 23 tahun memerintah Kelantan, Pas tidak ada cadangan pun nak bina lebih banyak masjid, mengindahkan masjid dan surau di negeri Kelantan yang banyak juga yang daif. Kenapa sibuk nak bina stadium? Kenapa tak nak bina masjid?

Aku ingat kalau kerajaan BN/UMNO tak tolong bina masjid kat Kelantan, orang Islam kat sana ramai yang duk sembahyang tengah padang atau dalam stadium. Yelah... Nik Aziz pun suka sembahyang kat merata-rata tempat... tengah padang, kaki lima. Jadi sebab itulah agaknya Pas Kelantan fikir masjid tak penting berbanding stadium.

Maklum Pas kan suka sangat buat solat hajat dan bermunajat kat stadium berbanding masjid. Sebab apa? Sebab nak tunjuk kat rakyat tudia ramai penyokong Pas. Duk pakat doa KO UMNO pun dalam stadium....

#Bohlaweih #TukarKelantan #GE13 #PRU13
    

Ubah! Kubur Lim Kit Siang sudah siap digali....

Ini siapa punya kubur? Lim Kit Siang punya ka??? Haiyaaa.....
UBAH.... UBAH... Change... Change.... Haiya ini Cina cakap mau kasi ubah ini kelajaan. Sudah manyak lama UMNO pelintah ini negara... 50 tahun maaa.... Tapi aa ini Cina lupa oo dia sindiri sudah manyak lama jadi wakil lakyat. Start itu tahun 1969 sudah bertanding pilihan laya... itu PRU pertama. Tapi sampai sikalang masih mau jadi wakil lakyat. Ini siapa kasi ubah, kasi change?

Malaysia sudah ganti sama enam PM. UMNO pun sudah ganti belapa ramai Plesiden tapi aaa itu DAP masih sama saja... masih Lim Kit Siang, Karpal Sink jugak. Ubah... ubah... change... change!!

Itu pasal aaa... sikalang aa PRU-13 kasi tanam dalam kubur lah itu Lim Kit Siang. Sampai bila dia mau jadi wakil lakyat tapi talak buat keleja untuk lakyat. Talak toilong lakyat... Bising bising sana sini tapi habuk pun talak. Aku ingat aa... olang Gelang Patah sudah leady dia punya kubur... sudah siap dia punya jirat, sama batu nisan dan colok. PRU-13 yalan aaa Kit Siang kasi tanam itu kubur.. Hahaha... #Ubah #ubah... change change

Wa pun setuju sama itu x-pm, Dr Mahathir. Waa... manyak hebat ini Melayu. Cina pun talak hebat ini macam.... Bila lu hantam itu Kit Siang, wa memang manyak setuju.. Itu orang manyak lama dalam politik. Sudah nyanyuk....

Apa lagi itu Dr Mahathir cakap?? Baca sini maaa.... :

Bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad meminta rakyat Malaysia memastikan karier politik penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR) Datuk Seri Anwar Ibrahim dan Mursyidul Am PAS Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat ditamatkan menerusi peti undi pada PRU13 kelak.
"Lim Kit Siang mahu datang (bertanding) di sini. Saya minta rakyat negeri Johor, semua kaum bergabung tenaga untuk pastikan negeri Johor menjadi 'kubur' kepada Lim Kit Siang.

"Kita perlu memastikan dia (Lim) kalah di Johor. Johor akan terus menjadi simpanan tetap BN," katanya pada majlis 'Bicara Minda' anjuran Pusat Khidmat Parlimen Pulai yang dihadiri kira-kira 5,000 orang, malam tadi.

Penasihat DAP itu baru-baru ini memutuskan untuk bertanding kerusi Parlimen Gelang Patah, dalam usaha pakatan pembangkang (PR) menembusi kubu kuat Barisan Nasional (BN) di Johor.

Dr Mahathir berkata Lim mahukan rakyat 'Ubah' dan 'Tukar' kerajaan sedia ada yang dipimpin BN, tetapi sebenarnya pemimpin veteran DAP itu yang perlu berubah.

Katanya Lim telah terlalu lama berada dalam politik bermula dari 1964 ketika menjadi setiausaha politik kepada pengasas DAP, Devan Nair, yang juga bekas presiden Singapura.

"Kita telah bertukar enam perdana menteri sejak kemerdekaan 1957, tetapi dia tidak berubah-ubah. Bagilah peluang pada anak dia atau cucu dia," katanya.

Dr Mahathir berkata Anwar pula perlu ditolak kerana pemimpin PKR itu hanya berminat untuk menjadi perdana menteri dan bersedia berbuat apa sahaja bagi memastikan cita-citanya tercapai.

"Kalau serah pada orang ini (Anwar), dia akan jual negara ini apabila dia jadi perdana menteri," katanya dan menambah tindakannya ketika menjadi menteri kewangan merupakan bukti jelas tentang niat sebenar Anwar.

Ketika negara menghadapi krisis kewangan 1997, Anwar, katanya, hanya mengikut telunjuk Pengarah Urusan Tabung Kewangan Antarabangsa (IMF) Michel Camdessus dan Presiden Bank Dunia James Wolfensohn.

"Saya rasa dia (Anwar) hendak ranapkan negara (ketika itu), sebab itulah saya ambil alih dan kita buat sendiri (memulihkan ekonomi negara) dengan menggunakan acuan kita," kata Dr Mahathir.

Dr Mahathir berpendapat penasihat PKR itu tahu yang beliau akan kalah pada PRU13, oleh itu sedang bersedia untuk melakukan kekacauan dan huru-hara.

Bagi Nik Abdul Aziz pula, Dr Mahathir berkata Mursyidul Am PAS itu juga sudah sepatutnya bersara daripada politik. (Bernama punya lipot!)

Parti PAS dinasihatkan supaya menumpukan perhatian di Kelantan dan tidak perlu bersusah payah cuba untuk menembusi Johor kerana ia tidak mempunyai pengaruh di negeri ini, katanya.


Betut betut... Ubah... ubah... change...change. Tolak itu ahli politik tua... kasi olang muda. Itu Kit Siang, Nik Aziz, Karpal Singh, Anwar semua sudah tua... salaf otak pun sudah manyak losak!! 

Mamat ni bakal dijaja Anwar dan puak-puak pembangkang...

Puak-puak pembangkang sedang susun fitnah nak kaitkan mamat ini dengan Najib atau UMNO...!
Percayalah sekejap atau lambat puak-puak pembangkang akan menjaja nama DS Muhammad Ridhuan sebagai orang UMNO. Mamat yang dicari polis kerana didakwa menyalurkan dana kepada orang Sulu sudah pasti akan menjadi "modal kempen" bagi pembangkang untuk mengaitkan UMNO dengan keganasa puak-puak Kiram di #Lahad Datu.

Biodata mamat ini akan diselidiki. Status parti anutan mamat ini juga akan diselongkar dan begitu juga nama-nama saudara mara atau rakan atau teman seminum yang boleh dikaitkan dengan Najib atau UMNO sedaya upaya ditelusuri. Dan jika tidak ditemukan sebarang kaitan, maka diciptalah pelbagai bukti palsu. Dan kalau perlu hina Nabi pun mereka sanggup. Asalkan boleh dikaitkan dengan UMNO.

Itulah hebatnya penangan puak-puak pembangkang ini. Ini semua semata-mata nak mengelabui mata rakyat dan cuba melindungi laporan agensi berita asing Reuters yang mengaitkan kejadian #Lahad Datu dengan seorang pemimpin pembangkang. Laporan dibuat bersumberkan risik Filipina... sekali lagi risik Filipina. Bukan laporan #Utusan...

Aku bukan nak menuduh sebab nak membuktikan hal ini cukup payah. Kalau terang-terang ada bukti rakaman video macam skandal China Doll pun mereka spin habis sampaikan tidak ada perkataan bersalah langsung kepada pelakon dalam video tersebut sebaliknya yang bersalah adalah UMNO, pihak yang tidak ada kena mengena langsung dengan pelakon-pelakon dalam video tersebut. Ini kan pula soal perkara yang buktinya antara jelas dengan kelabu.

Ya... bukan aku nak tuduh. Tapi aku ingat kata-kata orang tua "berani kerana benar, takut kerana salah" dan hanya orang yang rasa bersalah sahaja yang ketakutan dan melompat melenting apabila dituduh menjadi dalang kejadian #Lahad Datu yang mengorbankan 8 perwira negara. Siapa dia tu???

Sehingga kini Anwar tidak menjelaskan kenapa beliau bertemu Nur Misuari beberapa bulan sebelum insiden #Lahad Datu. Anwar hanya menjelaskan pertemuannya dengan Misuari ketika dia masih menjadi TPM dan Misuari sebagai Gabenor Sulu berbelas tahun dahulu tetapi tidak pula menjelaskan kenapa mereka bertemu beberapa bulan sebelum insiden tersebut, ketika kedua-dua pemimpin ini sudah tidak mempunyai kuasa.


Rakyat juga ingin mendengar dari mulut Anwar sendiri bagaimana dia boleh mempunyai hubungan dengan Jacel Kiram yang turut mengikuti twitter Ketua Pembangkang ini? Anwar boleh sahaja mengaku tidak kenal Jacel sepertimana dia mengaku tidak kenal Datuk Eskay tetapi yang jelas ia menimbulkan kecurigaan di kalangan rakyat.

Bukan itu sahaja, banyak lagi isu berkaitan #Lahad Datu yang tidak dijawab atau dijelaskan oleh Anwar. Sebaliknya setiap soalan yang ditanyakan oleh media dipatahkan dengan ugutan untuk menyaman, bukannya menjawab soalan yang juga menjadi pertanyaan kalangan rakyat.

Apapun aku percaya kepada kuasa Allah. Anwar perlu ingat bahawa sepandai-pandai tupai melompat akhirnya jatuh ke tanah jua. Dan jatuhnya tupai tersebut bukan kerana UMNO tetapi kerana Allah yang mahukan dia jatuh....

#TolakPR #TolakAnwar


01 April 2013

Takut dipanah petir... Pas larang Anwar masuk masjid?

Ni salah satu sebab orang Pas tak kasi Anwar ceramah dalam masjid!
Disebabkan takut dipanah petir dan dilaknati Allah, puak-puak Pas khabarnya semakin jarang mengundang Anwar Ibrahim menyampaikan tazkirah politik di masjid dan surau apatah lagi melibatkan diri dalam solat hajat atau bermunajat. Wakakaa....

Mana tidaknya, bila puak-puak Pas buat solat hajat memohon Allah "tunjukkan kebenaran" semakin banyak pula video dan gambar perilaku songsang Anwar yang terbongkar. Lalu orang Pas kini semakin keliru sama ada video-video dan gambar perilaku Anwar itu benar-benar konspirasi UMNO atau semenangnya petunjuk dari Allah!

Sebab itu sejak akhir-akhir ini amat jarang sekali Anwar berpeluang memberi tazkirah di masjid atau surau yang ahli jawatankuasanya terdiri dari kalangan penggerak akar umbi Pas, sebaliknya pemimpin utama PKR itu lebih banyak berceramah di pentas PKR atau DAP, kata satu sumber dalaman parti itu.

Cuma sesekali sahaja Anwar dapat berceramah di pentas Pas itu pun sekiranya ia merupakan anjuran pemimpin PAS pro Anwarinas dan sekali sekala terpaksa menggagahkan kaki berlakon mesra sepentas dengan Presiden PAS.

Senario ini dipercayai ada kaitan rapat dengan pendirian pemimpin-pemimpin PAS yang menguasai Majlis Syura Ulama parti itu yang semakin merenggangkan hubungan mereka dengan Anwar.

Arahan juga sudah keluar kepada Haramkah Daily agar mengurangkan penampilan Anwar dalam akhbar itu, dengan demikian Pas percaya pendekatan ini akan mengekang ketaksuban penyokong kepada Ketua Umum PKR, sekaligus mengurangkan pengaruhnya di kalangan ahli dan penyokong Pas.

Namun untuk melihat Pas menyuarakan larangan secara terbuka tentunya tidak sama sekali memandangkan Pas sendiri dalam keadaan tersepit bila mana sebahagian pemimpinnya dari golongan Anwarinas masih menguasai sebahagian besar kepimpinan Pas di peringkat Pusat.

Anwar dipercayai menyedari keadaan ini tapi sedaya mungkin beliau masih cuba menaruh keyakinan para penyokongnya dalam Pas mampu berbuat sesuatu bagi menaikkan semula imejnya dikalangan penyokong dan pemimpin PAS.

Menjelang PRU-13 akan lebih banyak konflik kepentingan dan kepercayaan antara Pas dan PKR akan terdedah kepada umum, tak mustahil selepas PRU 13 lebih banyak konflik akan muncul dan PR bakal berkubur sebagaimana lain-lain kerjasama sebelum ini.

Hemm... Yolah! Lepas ni bolehlah bubar Pakatan Rakyat ni dan tubuh pula Pakat Kelik untuk PRU-14!!

Kelantan... Dari serambi Mekah ke serambi mukah?

Gambar hiase jah!
Puak-puak Pas duk bangga konon Kelantan terus makmur di bawah pentadbiran Tok Guru Nik Aziz. Tok Guru yang duk hari-hari mentarbiah orang kafir DAP sehingga "hijab" Lim Kit Siang terbuka untuk menggunakan lambang "bulan" pada PRU-13.

Tapi orang Pas tak sedar, dalam duk memburuk-burukkan UMNO, mengkafirkan UMNO dan meng-KO-kan UMNO rupa-rupanya Kelantan yang dahulunya dikenali serambi Mekah sudah bertukar menjadi serambi "mukah". Wow....

Guano demo gitu! Bohlaweih!!

Rupa-rupanya slogan Kelantan “Serambi Mekah” kerana ditadbir oleh Pas, sebenarnya adalah satu pembohongan. Sedangkan pada hakikatnya, semakin banyak gejala  maksiat terutama kes rogol, khalwat, sumbang mahram, bersekedudukan dan lain-lain gagal ditangani oleh kerajaan Pas Kelantan.

Sebagai contoh awal tahun lalu, masyarakat didedahkan dengan laporan mengenai kewujudan sebuah kedai makan yang dijadikan sebagai pusat karaoke berhampiran rumah Menteri Besar itu. Dengan jarak hanya 600 meter, pusat karaoke itu turut menampilkan wanita dengan tarian 'goyang kucing garong' atau 'tarian punggung'.

Seterusnya Majlis Perbandaran Kota Bharu yang diberi status Bandar Raya Islam terpaksa berdepan denga kerancakan maksiat yang tumbuh bagaikan cedawan di sekitar Kota Bahru terutama di sekitar jalan Jalan Hamzah dan Kampung Limau Manis.

Tidak cukup dengan itu negeri Cik Siti Wan Kembang itu juga pernah mencatatkan peningkatan yang mendadak bilangan kes rogol membabitkan remaja perempuan berusia 13 hingga 15 tahun dalam musim perayaan ini terutamanya sejak dua minggu lalu. Lebih malang dalam kebanyakan kes, mangsa dirogol secara bergilir-gilir.

Huk aloh weih.... Tu belum lagi cerita pasal jumlah mat gian, isap gam, isap petrol, daum ketum, hidup asap tahi lembu atau jumlah pesakit AIDS sebab ramai rakyatnya duk melampias nafsu kat Golok.

Nyatalah Pas Kelantan sebetulnya GAGAL untuk membendung kegiatan tidak bermoral ini. Inilah kerana sikap bodoh sombong pimpinan Pas Kelantan termasuk Tok Guru Nik Ajis sampaikan  menyebabkan gelaja tidak bermoral itu semakin merosakkan rakyat.

Mereka yang selama ini melemparkan pelbagai tuduhan kepada kerajaan BN/UMNO kononnya kafir dan sebagai, terpaksa berdepan dengan musibah Allah SWT kerana sifat riak dan punca perpecahan. Haha..

Puak-puak Pas Kelate boh la tunjuk gedebe! Kenyataannya rakyat Kelate makin tolak pimpinan Pas yang kerjanya "berceramah politik" saja sejak dulu sampai lening. Kalah ke menang ke.... cerraaaaaaamaaahh tak habis-habis!!!

#Bohlaweih!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...