31 July 2013

Surat rasmi ROS suruh DAP adakan semula pemilihan CEC

Ini dia surat rasmi yang dikeluarkan oleh ROS kepada DAP yang mahukan parti itu mengadakan semula pemilihan CEC. Lepas ni jangan pula Lim Guan Eng kata belum terima sebarang arahan daripada ROS.

Tapi aku percaya Red Bean Army lepas ni akan serang ROS habis-habisan. Segala isi dalam ROS dibongkar dan dibogelkan satu persatu. Sebabnya? Supaya rakyat jadi keliru dan nampak ROS yang bersalah "menghukum" DAP dengan alasan sebab arahan UMNO dan permainan Utusan.


30 July 2013

Pelik! Kenapa LKS & LGE beriya-iya pertahan The New Villages?

Pelik! Kenapa Lim Kit Siang anak beranak beriya-iya benar duk pertahan filem The New Villages? Dan kenapa dua Cinabeng ini jugaklah yang bermati-matian protes filem Tanda Putra? Apakah ia bermakna semangat komunisme masih menebal dalam otak fikiran, hati dan jiwa kedua-dua beranak ini?

Umum mengetahui LKS terlibat secara langsung dalam Peristiwa 13 Mei, iaitu rusuhan kaum terbesar di Malaya sejurus pilihan raya umum pada 1969. Dalam filem Tanda Putra ada digambarkan peristiwa berkenaan. Dan atas sebab itulah LKS beriya-iya benar mahu filem arahan Shuhaimi Baba ini tidak ditayangkan. Agaknya takut generasi muda sekarang sedar bahawa Cinabeng-cinabeng inilah dahulunya duk "sembelih" Melayu dan halau orang Melayu dari Kuala Lumpur.


Tapi peliknya, sekarang ini LKS dan LGE beriya-iya pula mempertahankan filem TNV. Apa istimewa sangat filem ini sehinggakan kedua-dua beranak Cinabeng ini mempertahankannya? Apakah ia membenarkan dakwaan sebelum ini bahawa filem itu mempunyai secara halus mengangkat komunis sebagai pejuang negara?

Mereka mendakwa UMNO dan Utusan cepat menjatuhkan "hukuman" terhadap filem TNV tanpa melihat secara keseluruhan filem tersebut. Tapi yang peliknya mereka juga yang bermati-matian menghentam Tanda Putra dan mendesak mengharamkan filem tersebut walaupun filem itu belum ditayangkan dan mereka sendiri belum menontonnya waima thriller sekali pun. Inilah double standard yang diamalkan puak-puak pembangkang baik DAP, PKR mahupun Pas.

Apa sekali pun jalan cerita TNV, jelas motifnya secara tersirat adalah untuk mengangkat komunis sebagai hero Malaya manakala askar Melayu pula sebagai pengkhianat. Banyak hidden agenda dalam TNV yang kalau dikaji mendalam boleh memudaratkan otak pemikiran anak-anak muda kita.

Sekarang ini ada anak muda Melayu, Islam yang taksub dengan puak-puak ini turut menyanjung tinggi komunis. Bahkan pemimpin Syiah Pas, Mat Sabu sendiri mengangkat komunis "Mat Indera" sebagai pejuang Melayu sedangkan semua tahu, mamat ini adalah pengkhianat bangsa dalam peristiwa Bukit Kepong.

26 July 2013

Ketua perhubungan UMNO baharu...! Ada bantahan?

Berikut senarai Ketua Perhubungan UMNO dan Timbalan Ketua Perhubungan UMNO yang diputuskan pada mesyuarat Majlis Tertinggi parti hari ini:

Perlis:
Pengerusi - Datuk Seri Shahidan Kassim (dilantik semula)
Timbalan - Wan Azlan Man (baru)

Kedah:
Pengerusi - Datuk Mukhriz Mahathir (baru)
Timbalan - Datuk Ahmad Bashah Hanipah  (x-Pengerusi)

Kelantan:
Pengerusi - Datuk Mustapa Mohamed (kekal)
Timbalan - Datuk Dr. Awang Adek Hussain (kekal)

Terengganu:
Pengerusi - Datuk Ahmad Said (kekal)
Timbalan - Datuk Seri Idris Jusoh (x-Pengerusi)

Pulau Pinang:
Pengerusi - Datuk Zainal Abidin Othman (kekal)
Timbalan - Datuk Dr. Hilmi Yahaya (baru)

Perak:
Pengerusi - Datuk Seri Dr. Zambry Abdul Kadir (kekal)
Timbalan - Datuk Seri Ahmad Husni Hanadzlah (baru)

Pahang:
Pengerusi - Datuk Seri Adnan Yaakob (kekal)
Timbalan - Datuk Mohd Sharkar Shamsuddin (kekal)

Selangor:
Pengerusi - Datuk Seri Noh Omar (baru)
Timbalan - Datuk Abdul Shukor Idrus (baru)

Wilayah Persekutuan:
Pengerusi - Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor (baru)
Timbalan - Datuk Seri Raja Nong Chik Raja Zainal Abidin (x-Pengerusi)

Negeri Sembilan:
Pengerusi - Datuk Seri Mohamad Hassan (kekal)
Timbalan - Datuk Seri Shaziman Mansor (baru)

Melaka:
Pengerusi - Datuk Idris Haron (baru)
Timbalan - Datuk Ahmad Hamzah (kekal)

Johor:
Pengerusi - Datuk Seri Mohamad Khaled Nordin (baru)
Timbalan - Datuk Dr. Abdul Latiff Ahmad (baru)

Sabah:
Pengerusi - Datuk Seri Musa Aman (kekal)
Timbalan - Datuk Salleh Tun Said Keruak (kekal)

16 July 2013

Dush...!! Budak Cinabeng hina Islam dibelasah, dibogelkan!

Budak Cinabeng (nama dirahsiakan) selepas kena belasah, dibogelkan, ditinggalkan di tepi highway dan diconteng badannya oleh sekumpulan anak Melayu/Islam selepas budak ini dikatakan telah menghina umat Islam di laman Facebook! ~ Foto ihsan seorang rakan. TQ
Wow! Selama ini puak-puak Cinabeng bukan main seronok dan terlompat-lompat gembira dapat kenakan orang Melayu dan Islam. Mereka selama ini sesuka hati mak bapak dia duk hina orang Islam, persenda amalan puasa umat Islam atau sesedap hati tok guru dia jeh duk baca ayat-ayat al-Quran.

Tapi sekarang ini orang Melayu/Islam dah tak boleh sabar dah. Dah melampau dah bak kata menteri jadi MCMC, Shabery Cheek. Tapi dalam MCMC masih lagi duk "Mmm... See ... Mmm ... See" terhadap para Cinabeng yang duk hina Melayu dan Islam di internet, muncul sekumpulan anak muda sudah bertindak sendiri. Agaknya dah hilang sabar...

Kisahnya seorang anak Cinabeng ini yang kerja jaga cyberkafe sudah kena culik oleh sekumpulan anak muda Melayu/Islam di sebuah restoran kata Taman Seri Muda, PJ. Lepas kena kidnapp budak Cinabeng ini kena bawak lari masuk hutan. Di sana anak-anak Melayu/Islam ini sudah belasah teruk budak Cinabeng yang dikatakan pernah menghina Islam di FB dan Twitter. Akibatnya lebam-lebamlah budak Cinabeng ini kena belasah.

Selepas ini budak Cinabeng ini ditinggalkan di tepi highway Duke dekat Setiawangsa. Keadaannya dikatakan teruk dan dia dibawa ke hospital untuk rawatan.

Hasil daripada kejadian ini korang baca laporan Utusan Online ini...

SHAH ALAM 16 Julai - Polis menahan empat  daripada lapan lelaki bagi membantu siasatan kes  culik seorang penjaga kaunter kafe siber yang di sebuah restoran di Taman Sri Muda di sini awal pagi semalam.
Difahamkan, penculikan itu dipercayai mempunyai  kaitan dengan perbuatan mangsa yang dikatakan  pernah menghina Islam dalam laman sosial  Facebook dan Twitternya.
Ketua Polis Daerah Shah Alam, Asisten  Komisioner Zahedi Ayob berkata, dua daripada  suspek ditahan di Bukit Jalil, Kuala Lumpur dan  dua lagi ditahan di Kampung Medan, Petaling Jaya  dan Ampang dekat sini awal pagi ini.
Beliau berkata, kesemua suspek yang berusia  20-an telah ditahan reman selama tujuh hari  bermula hari ini. - UTUSAN ONLINE
Inilah padahnya mereka yang tidak hormat umat agama lain, kaum lain. Jangan fikir orang Melayu mudah dihina, dicerca dan diperseda. Kalau ada Melayu sebegini pun mereka adalah Melayu Pas, PKR atau DAP saja. Yang lain tidak sama sekali.

Satu lagi, MCMC dan pihak berkuasa tolonglah segera selesaikan masalah penyebaran fitnah di internet yang begitu berleluasa serta isu penghinaan terhadap Islam di laman-laman sosial yang aku pun kira semakin melampau.

Kita ada Undang-undang Siber, Akta Multimedia dan Telekomunikasi, Akta Rahsia Rasmi, Akta Hasutan, Akta Kanun Jenayah dan pelbagai jenis akta lagi. Bawalah mereka yang kurang ajar ini ke muka pengadilan dan kenakanlah hukuman yang setimpal. Mereka jadi melampau sebab kita terlalu sangat berlembut. Untuk apa aku pun tak tahu!

Sudah tiba masanya kita kena bertindak tegas dan keras sepertimana yang dilakukan di Singapura. Undang-undang sudah ada, tinggal lagi penguatkuasaan dan pelaksanaannya perlu lebih tegas dan berani!

15 July 2013

Huh...! Alvin-Vivian akan bebas lepas???

Percayalah pasangan porno Alvin dan Vivian akan lepas bebas selepas ini walaupun kecoh satu negara hari ini apabila mereka mengadap penguatkuasa MCMC. Kalian semua terpekik terlolonglah meminta tindakan tegas terhadap mereka, nescaya mereka tidak dikenakan apa-apa pun.

Apalah sangat kenyataan pasangan budak hingusan ini di FC berbanding dalang pencerobohan Lahad Datu sehingga mengorban nyawa perajurit dan pihak berkuasa kita. Apalah sangat senda Alvin-Vivian berbanding tindakan pengganas Sulu yang menyembelih anggota polis kita di Lahad Datu!

Betul.. Aku pun sakit hati dengan pasangan ini yang sesedap hati mempersenda bulan Ramadan dan kesucian Islam tetapi lebih aku sakit hati bila dalang Lahad Datu -- yang kata pak menterinya melibatkan 3 pemimpin pembangkang Malaysia --  sehingga kini bebas lepas, tanpa sebarang tindakan.

Ingat kes 2 budak Melayu komen kat FB konon nak bakar gereja? Kedua-duanya sudah dikenakan hukuman penjara. Ingat kes Namawee yang hina lagu Negaraku dan TNB? Dia diberi peluang untuk bertemu muka dengan Perdana Menteri dan diberikan dana oleh Finas untuk menghasilkan filem.

Ingat kes blogger yang fitnah bekas menteri yang jaga MCMC dahulu? Dia sudah dikenakan hukuman. Ingat apa Anwar, Tian Chua, Guan Eng dan lain-lain pemimpin DAP duk tabur fitnah kat SPR, BN dan kerajaan Malaysia masa PRU-13 lalu? Tiada apa-apa tindakan. Ingat apa Red Bean Army duk tabur dalam alam siber sehingga kerajaan Malaysia hampir ditumbangkang orang Cina? Tiada sebarang tindakan...

Ingat kes buku novel Interlok? Kerajaan tarik balik penggunaan novel itu di sekolah. Ingat kes Undang-undang Islam Wilayah Persekutuan yang sepatutnya dibentangkan di Parlimen? Kerajaan tarik balik... 

Pokoknya... terlalu banyak kita mengalah dan berlembut dengan puak-puak mereka. Dan stas sebab-sebab itulah maka aku dengan penuh yakin bahawa tiada sebarang tindakan dikenakan ke atas dua budak Cina ini.


Saat-saat macam ni ingat ketegasan Dr Mahathir!

13 July 2013

Duta Vatican mula celupar.... Salah siapa?

Joseph Marino (kanan) ketika menerima watikah daripada Yang Dipertuan Agong di Istana Negara tidak lama dahulu.
Geram ada nak gelak pun ada bila Duta Vatican City ke Malaysia, bishop Joseph Marino menyatakan sokongannya terhadap penggunaan kalimah Allah dalam bible bahasa Melayu. Banyak NGO Melayu/Islam yang melenting marah termasuk Jati dan Perkasa.

Aku sendiri pun pada mulanya naik angin juga dengan mamat ni tapi fikir-fikir balik siapa punya idea bawak seorang duta dari negara yang tidak berkerajaan ini ke Malaysia aku mula senak perut.

Setahu aku sejak zaman Tunku Abdul Rahman sehingga Dr Mahathir, Malaysia tak pernah ada hubungan rasmi dengan Vatican City dan aku rasa tak perlu pun Malaysia ada hubungan diplomatik secara rasmi dengan wilayah itu apatah lagi sehingga membuka pintu untuk mereka menghantar wakilnya di sini. Negara tidak berkerajaan ini tidak boleh membawa apa-apa makna pun untuk kepentingan negara, melainkan bagi penganut Kristian. 

Tapi itu semua berlaku zaman Najib jadi PM. Dia menjadi PM pertama yang mengadakan pertemuan rasmi dengn Pope dan membawa duta negara Kristian itu ke Malaysia. Apa keuntungan negara peroleh daripada hubungan kedua-dua negara? Eksport sawit? Kereta Proton?? Yang jelas menguntungkan penganut Kristian kerana hanya di Malaysia satu-satunya negara Islam yang mempunyai Kedutaan Vatican City. Hebat bukan? 

Jadi apabila dutanya itu mula bersuara bagi memberikan sokongan kepada penganut Kristian di Malaysia, aku tidak akan salahkan beliau tetapi yang patut disalahkan ialah pemimpin yang membuka pintu untuk para mubaligh Kristian ini datang ke sini.

Inilah salah satu kelemahan Najib... terlalu menurut kehendak orang lain baik isterinya sendiri, para penasihatnya bahkan kehendak pembangkang. Tak hairan kalau ramai yang anggap Najib sebagai PM lembek... Uh uh..



Psst...Ramai sedara mara aku duk tanya bila polis nak tangkap Anwar? Heee... mereka duk tanya aku macamlah aku polis!

04 July 2013

KBS haru biru di bawah pak menteri baru?

Uh.. uh...! Dakwat belum kering tapi dah dengar khabar macam-macam cerita di Kementerian Belia dan Sukan (KBS) sejak pak menteri ini mengepalai KBS. Hari ini sahaja macam-macam cerita dah aku dengar.

Mula-mula pasal pertukaran Ketua Setiausaha yang bertukar dalam tempoh 48 jam sejurus pak menteri ini masuk opis. Kemudian pasal pembatalan satu program bersama Tun Dr. Mahathir Mohamad. Lepas tu ada seorang sahabat telefon marah-marah dengan orang KBS (pak menteri pun kena tempias) sebab payment program Sambutan Sejuta Belia sangkut.

Terbaharu kawan-kawan pak menteri dikatakan menjadi  MAHA BERKUASA di KBS sehinggakan tidak disenangi kalangan pegawai kanan kementerian.

Semuanya kerana pak menteri orang muda, bijaksana dan sudah tentulah perangai orang muda ni susah di kawal sikit. Maklum kalau baru menguasai Tingkat 4 zaman mertua jadi PM pun satu negara depa kontrol, apa lagi kalau dah jadi pak menteri kan?

Aku tak berani nak komen banyak-banyak especially apa yang didedahkan oleh bloger Gelagat Anwar ni.... Najib mintak tolong tengok-tengok sikit pak-pak menteri yang dilantik. Jangan sampai nasib yang menimpa Presiden Mesir berlaku pula ke atas Presiden UMNO. Yelah Mursi diguling sebab terlalu "berlembut"... takut pula sebab kerana terlalu berlembut, Pak Najib pula kena guling masa PAU nanti!

Khabarnya pun usaha itu ada sebab banyak kes yang menampakkan  kegagalan Pak Najib sebagai PM dan Presiden UMNO. Kekalahan besar BN di Selangor pun Pak Najib dipertanggungjawabkan selaku Pengerusi Perhubungan UMNO Selangor. Ini semua kerana Pak Najib dilihat terlalu "berlembut, mengikut kehendak pembangkang, takutkan bini dan macam-macam lagi"

Passt... Bila macam ni mulalah rindukan Dr. Mahathir Mohamad!