13 September 2015

Perhimpunan Rakyat Bersatu.... Kan dah kata?


Aku dah kata kat penganjur, kalau nak buat perhimpunan orang Melayu janganlah macam tahi ayam yang hangat-hangat buek malu dik orang jeh. Kalau buat, buatlah betul betul biar semua orang celik mata.

Ni belum apa-apa dah kendur. Yelah, sebelum ini pukul canang kata nak kumpul entah berapa juta umat Melayu kat Bukit Bintang dan Petaling Street pada 16 September ini, alih-alih aku dengar penganjurnya dah kata sedia buat kat dalam dewan kalau polis tak bagi permit. Buat gelak bro!

Hang nak buat perhimpunan ni baguslah. Biar celik sikit Cina-cina DAP yang sekarang makin kurang ajar. Tapi kalau takut-takut macam sekarang ni baik tak usah bro. Baru kena sergah polis sikit dan kecut telur dan dan tu jugak hang nak tukaq perhimpunan di pusat perniagaan orang Cina ke Padang Merbok, terbaru kat dalam dewan tertutup pulak.

Apa ni? Kalau nak buat pi la berhimpun sana. Apa peduli dengan permit polis? Hang ingat perhimpunan Bersih tu ada permit ke? Takda... Tapi depa buat jugak. Turun ramai-ramai sampai polis pun tak boleh nak buat apa. Ini belum apa-apa dah kecut!

Aku ni jenis musykhil dengan penganjuran Perhimpunan Rakyat Bersatu ini adalah agenda individu-individu tertentu untuk menonjolkan diri atau jadikan perhimpunan untuk menunjukkan sokongan kepada Najib sebagai PM, bukan nak lawan Bersih sangat pun.

Yelah, kita kenal sangat kepala penganjur perhimpunan ini yang begitu hebat mempertahankan kepimpinan UMNO sekarang sementelah dia pun pemimpin UMNO bahagian di Selangor dan begitu hebat menghentam orang no. 2 dalam parti, yang digugurkan daripada Kabinet tempoh hari.

Aku bimbang perhimpunan Rakyat Bersatu ini bukan bertujuan untuk menyatukan umat Melayu/Islam tetapi lebih cenderung sebagai perhimpunan untuk menyokong pucuk pimpinan sekarang dan menghentam mereka yang cuba-cuba "mengacau" bos depa.

Hehe...

Lantas teringat aku isi khutbah Jumaat lepas di sebuah masjid di kawasan Parlimen Pandan yang intipati isi khutbah sangat baik iaitu menyeru umat Islam bersatu sebab musuh Islam tidak henti-henti cuba memecahbelahkan umat. Tapi di akhir khutbah pak imam menyeru jemaah agar bangkit "melawan pemimpin yang zalim, menyeleweng dan rasuah". LOL

Share this

0 Comment to "Perhimpunan Rakyat Bersatu.... Kan dah kata?"

Post a Comment

Sila berhati-hati ketika memberikan komen. Pihak admin tidak bertanggungjawab atas komen-komen yang disiarkan. Admin juga berhak memadam komen-komen yang dianggap keterlaluan.