25 October 2015

Dulu tadika Kemas depa rampas, la ni pejabat depa kena rampas


Nak gelak pun ada sedih pun ada aku tengok nasib Pas sekarang ni. Yelah sejak tertubuhnya parti serpihan Amanah ni Pas seolah-olah hilang segala-galanya. Dah lah hilang kerusi ADUN dan Parlimen gara-gara wakil-wakilnya yang dulu dalam Pas dah melompat masuk Amanah. Bai'ah tak bai'ah... depa tetap ucap bye bye!

Presiden Pas, Hadi Awang pun dah macam putus asa. Dah tak boleh buat apa-apa apabila satu persatu pemimpin-pemimpin Pas menyertai Mat Sabu dan geng-geng tewas dalam Muktamar Pas tempoh hari. Dah la tu, sekarang ini puak-puak Amanah rampas pula pejabat-pejabat parti, bilik gerakan, pejabat cawangan dan lain-lain.

Pendek kata, Amanah ni memang pukul habis Pas sampai seredak pun depa sapu. Sesuailah dengan pemimpin Amanah Mat Sapu eh Mat Sabu tu. Dulu depa sapu bini orang la ni segala harta Pas depa satu.


Tapi bila kenang perangai puak-puak Pas masa sepenggal mentadbir Terengganu pada PRU 2004 dulu aku, aku rasa elok sangatlah Amanah rampas segala hak milik Pas tu. Yelah dulu menang saja bangunan tadika Kemas pun depa rampas. Sekarang ini padan muka.

Kuasa Allah tiada siapa tahu. Sejak berkawan dengan kafir harbi DAP ni, Pas semakin lalai dan hari ini Allah menghukum parti yang menjaja nama Islam dengan bayaran tunai. Segala apa perlakuan mereka terhadap orang lain khususnya UMNO selama ini, kini terkena batang hidung sendiri.

Yelah dulu kata UMNO kafir sebab berkawan dengan MCA dan MIC, tapi akhirnya Pas sendiri bertahlul siyafi dengan kafir harbi DAP. Dulu kata UMNO kafir sebab tolak hukum hudud, pada PRU lepas perjuangan Pas sendiri gugurkan perjuangan menegakkan negara Islam sebab disergah DAP.

Dulu sombong nak mampus sebab kononnya mereka kuat dengan sokongan DAP dan PKR sekarang ini Pas dah nak mampus sebab DAP dan PKR dah tendang mereka daripada pakatan.

Itulah, lain kali jangan sombong dan bongkak. Jangan ingat Pas saja Islam dan bakal menghuni syurga sedangkan Allah amat benci kepada orang yang sombong dan bongkak. Hari ini Allah tunjukkan kepada Pas agar para pemimpin dan penyokongnya sedar bahawa tiada kuasa yang lebih agung daripada Allah SWT.

Aku anggap perpecahan Pas hari ini adalah peringatan Allah agar umat Islam bersatu hati dan tidak menuduh mukminin lain itu sebagai musuhnya dan jangan sesekali berkawan dengan musuh (kafir harbi) kelak binasa diri.

Pas kalau tak sedar diri lagi tak taulah...!! Dah tiba masa Pas dan UMNO bersatu hati!

#PasUMNObersatu

Share this

0 Comment to "Dulu tadika Kemas depa rampas, la ni pejabat depa kena rampas"

Post a Comment

Sila berhati-hati ketika memberikan komen. Pihak admin tidak bertanggungjawab atas komen-komen yang disiarkan. Admin juga berhak memadam komen-komen yang dianggap keterlaluan.