13 June 2016

Apabila Tun Mahathir bersekongkol dengan DAP....


Apa respon Muhyiddin, Mukhriz dan Shafie Apdal apabila melihat Tun Mahathir bergandingan tangan dengan Lim Kit Siang seperti ini ya? Nak tahu jugak!

Tan Sri, Dato Seri.... Respond please!

Aku percaya mereka pun tidak menduga Mahathir sanggup bertindak sejauh ini, menelan segala kahak yang diludah ke muka DAP sebelum ini dan menjilat-jilat bait-bait kata dalam sajak "Melayu Mudah Lupa" yang digarapnya sebelum ini.

Malahan aku yakin, jutaan umat Melayu lain termasuk aku pun terkejut dan tidak menduga dengan tindakan Mahathir yang bersekongkol dengan parti yang berjuang untuk "Malaysian Malaysia" hanya kerana marahkan Najib.

Aku pun nak tahu jugak, andai Tun berjaya mempengaruhi pengundi di Sg Besar untuk memilih PAN, apa akan jadi selepas itu? Apakah dengan 'membantu' pembangkang untuk menewaskan calon UMNO/BN, Najib akan berundur dan Tun akan puas hati?

Atau Tun akan terus membantu kempen pembangkang pada PRU-14 (jika umur masih panjang) dan menjatuhkan kerajaan pimpinan UMNO/BN dan membuka laluan kepada DAP memerintah negara (kalau tidak secara langsung, melalui parti proksinya PAN).

Lalu apa akan jadi seterusnya???

Aku tak mahu beri jawapan tapi kalian boleh menjawabnya. Korang fikirlah sendiri ya!


Share this

0 Comment to "Apabila Tun Mahathir bersekongkol dengan DAP...."

Post a Comment

Sila berhati-hati ketika memberikan komen. Pihak admin tidak bertanggungjawab atas komen-komen yang disiarkan. Admin juga berhak memadam komen-komen yang dianggap keterlaluan.