09 June 2016

Pegawai kanan sukan ada affair dengan ahli sukan negara?

Gambar hiasan saja
Menjelang Sukan Olimpik yang akan berlangsung di Rio, Brazil bulan Ogos nanti macam-macam cerita suka duka dalam dunia sukan negara kita dengar. Dari para atlet yang meraih tiket di Rio sehinggalah isu pegawai-pegawai sukan yang tak dapat pas masuk ke perkampungan. Hehe...

Tapi banyak-banyak isu yang dipaparkan dalam media, ada satu gosip yang aku dengar dan tidak akan dihebahkan dalam media iaitu mengenai seorang pegawai kanan sebuah badan sukan ini yang khabarnya rapat dengan salah seorang atlet wanita kita.

Sejauh mana rapatnya dua insan berlainan jenis ini tidaklah aku ketahui tetapi ada sok sek dalam kalangan wartawan sukan mengatakan pegawai ini sangat mengambil berat perihal atlet yang satu ini sehinggakan kalau ada media salah lapor sedikit tentang atlet wanita ini, dia akan melenting dan marah-marah.

Lebih peliknya pegawai sukan ini bukanlah menguruskan badan sukan yang menaungi sukan yang atlet ini ceburi tapi kenapa begitu ambil berat pasalnya?

Pegawai sukan ini bukanlah muda lagi. Usia pun dah nak masuk kategori warga emas manakala si atlet ini pula masih muda dan bujang trang tang tang. Jadi kalau si pegawai ini begitu mengambil berat perihal atlet ini sudah tentu menimbulkan tanda tanya orang sekelilingnya. Padahal ramai lagi atlet muda lain yang turut berada dalam skuad bersama atlet wanita ini kenapa pegawai ini sibuk pula ya?

Tidak hairanlah mereka dikatakan ada 'hubungan istimewa'. Ada suara-suara nakal sampaikan sudah 'chop' si pegawai sukan ini ada skandal dengan si atlet ini. Haishhh...

Kalau aku sebut nama pegawai kanannya rasanya satu negara tahu dan kenal. Begitu juga dengan atlet wanita yang satu ini. Walaupun namanya belum gah seperti seniornya sebelum ini tapi atlet ini kalau dipupuk dan dibaja, tidak mustahil boleh menggegarkan dunia,

Bagi aku hal-hal 'affair' ini urusan peribadi. Tapi aku cuma berharap ini tidak menjejaskan masa depan si atlet ini. Maklum, kalau tengok prestasinya akhir-akhir ini tidak mustahil namanya akan sebaris dengan senior-seniornya sebelum ini.

Tak gitu?

Share this

0 Comment to "Pegawai kanan sukan ada affair dengan ahli sukan negara?"

Post a Comment

Sila berhati-hati ketika memberikan komen. Pihak admin tidak bertanggungjawab atas komen-komen yang disiarkan. Admin juga berhak memadam komen-komen yang dianggap keterlaluan.