Cina DAP jadi TPM? Ada mereka kisah....?

DAP pun DAP lah.. Janji UMNO tumbang!
Aku sedikit pun tak terkejut bila Tun Mahathir mengaku DAP ada mintak kerusi TPM jika pakatan menang PRU-14 nanti. Sebabnya memang itu yang menjadi hasrat parti cauvenis itu, lebih-lebih lagi apabila mereka melihat kaum Cina semakin memberi sokongan padu kepada mereka.

Malahan pada PRU sebelum ini pun parti itu mencanangkan nama Lim Guan Eng sebagai PM jika pembangkang dapat merampas Putrajaya. Dan gerakan kempen Guan Eng sebagai PM tidak pernah dinafikan oleh DAP.

Dan apabila Tun M yang semakin lemah ingatan atas faktor usia tersasul menyebut DAP mahukan kerusi TPM, ia menambah lagi pengesahan oleh mantan Naib Pengerusi DAP, Tunku Aziz bahawa parti itu memang berhasrat mentadbir negara.

Tun boleh sahaja membuat U-turn kata MCA yang sebenarnya menuntut kerusi TPM tetapi kemahuan DAP untuk menduduki kerusi tertinggi pentadbiran negara tidak boleh disembunyikan lagi. Malahan gerakan kaum Cina mahu memerintah negara sudah bermula sejak dua PRU sebelum ini lagi.


Bagi orang Melayu terutama puak-puak penyokong pakatan haram-pan ini mereka tidak peduli pun siapa yang menjadi PM asalkan bukan Najib dan UMNO. Ada seorang sahabat aku yang begitu totok perjuangannya menentang UMNO mengaku kalau dia sendiri tidak kisah kalau orang Cina yang menjadi PM apatah lagi TPM. Sebab baginya jika orang itu dapat mentadbir negara lebih baik dari Najib dan UMNO mereka akan menyokongnya.

Dan aku percaya hampir semua puak-puak tidak peduli pun kalau orang Cina jadi PM atau TPM sebab mereka hanya mahu lihat wang Malaysia kembali kukuh, ekonomi lebih baik, beri pekerjaan kepada siswazah dengan gaji yang tinggi, harga barang turun mendadak dan tidak perlu menggadai tanah kepada pelabur China.

Mereka tidak peduli soal masa depan orang Melayu dan anak-anak cucu mereka. Mereka tidak kisah kalau kuota bumiputera untuk beli rumah dan masuk universiti dihapuskan.  Malah mereka juga tidak kisah kalau hak istimewa orang Melayu, bahasa Melayu dan agama Islam dalam Perlembagaan negara dipinda dan dihapuskan.


Bagi mereka sekarang ini apa yang perlu ialah menjatuhkan Najib dan UMNO yang menjadi penyebab kemiskinan rakyat, kemusnahan negara yang dibina oleh orang Cina. Orang Melayu hanya menjahanamkan negara dengan korupsi sana-sini. Itulah pemikiran puak-puak mereka.

Jadi tak usahlah bertempik soal jawatan TPM untuk DAP sebab itu sedikit pun tidak menjadi luka apalagi kudis bagi puak-puak Melayu pakatan haram-pan dan anak-anak muda yang baru nak baligh yang begitu menyanjung tinggi perjuangan "pembebasan" oleh puak pakatan haram-pan yang dikepalai DAP.

Cina DAP jadi TPM? Ada mereka kisah....? Cina DAP jadi TPM? Ada mereka kisah....? Reviewed by mesin taip buruk on 1/23/2017 04:57:00 PM Rating: 5

No comments:

Sila berhati-hati ketika memberikan komen. Pihak admin tidak bertanggungjawab atas komen-komen yang disiarkan. Admin juga berhak memadam komen-komen yang dianggap keterlaluan.

Powered by Blogger.