Gempar!!! Pemimpin Pas hadiri PAU 2017...

Kalaulah ini berlaku....
Kalaulah UMNO turut mengundang para pemimpin Pas khususnya Hadi Awang menghadiri PAU 2017 dan kalaulah Hadi terima jemputan tersebut dan sudi menghadirinya...

Aku tak boleh bayangkan macam mana reaksi Lim Kit Siang anak beranak bila nampak Hadi Awang, Tuan Ibrahim, Nik Abduh dan para pemimpin Pas dengan berbaju Melayu duduk dikerusi tetamu semasa PAU 2017 berlangsung.

Aku percaya muka Kit Siang dan puak-puak mereka akan kemerah-merahan seperti babi kena pangang. Dan aku percaya pada masa itu semangat berkobar-kobar DAP untuk mengambil alih tampuk pemerintahan dari umat Melayu akan turun sehingga 90 peratus.

Apa lagi yang DAP dan puak-puak pakatan boleh lakukan jika UMNO dan Pas benar-benar "bersatu" dalam menghadapi PRU-14. Dan pada masa itulah DAP akan mula menggali kubur dan terjun beramai-ramai kerana menyedari peluang mereka akan terkubur bersama.

Percayalah, apabila Melayu bersatu, DAP akan mati. Sebab itulah mereka berusaha semaksimum mungkin untuk memecah-belahkan umat Melayu dengan pelbagai cara. Menaja parti Melayu/Islam baru, menarik orang Melayu sertai DAP dengan menjanjikan bulan dan bintang dan mempergunakan pemimpin Melayu yang mula nyanyuk untuk duduk bersama mereka menentang Melayu yang tidak sealiran dengannya.

Walaupun itu hanyalah dalam bayangan aku tetapi dalam politik semuanya tidak mustahil sepertimana dibuktikan oleh Mahathir. Dalam politik tahi boleh menjadi kuih, kuih boleh menjadi tahi.

Kalau bayang aku ini menjadi kenyataan, Allahuu... aku bersyukur kepada-Mu!
Gempar!!! Pemimpin Pas hadiri PAU 2017... Gempar!!! Pemimpin Pas hadiri PAU 2017... Reviewed by mesin taip buruk on 12/06/2017 08:00:00 AM Rating: 5
Powered by Blogger.